Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riverty (gamla Gothia) – Hur lätt får man avbetalningsplan 2025?

Får man fråga hur det gick till? Är nämligen ganska så försenad med både credifi och Lumify. Fått fram till fredag på mig att betala ”den uppsagda krediten annars skickas det till KF” enligt dem. Fick du liknande mail innan det gick till riverty?
Jag var sen med både Credifi och Binly och de hotade med KF men gick till Riverty.

Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp ;)

Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr

Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…

Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.

Senast ändrad:
Dom är riktiga idioter. Enda inkassobolaget som jag inte kunnat göra avbetalningsplan med - någonsin.

Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr

Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…

Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.
Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?

Verkar vara blandade resultat med Lumify, Credifi, Tomly & Binly... Vissa hos KF direkt och vissa hos inkasso.

Till mig sa Luma-bolagen att de bestämmer på dagen när krediten är uppsagd, verkar högst oklart.

Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp ;)
Hur gick det för dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp