- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 136
Jag var sen med både Credifi och Binly och de hotade med KF men gick till Riverty.
Jag var sen med både Credifi och Binly och de hotade med KF men gick till Riverty.

När gick dina lån till Riverty? Hur sen var du med lånen?
Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?Jag ringde dem, de ville varken se över villkor, räntor eller avbetalning. Gäller förfallet lån på 191.000kr
Fick dock siffror från dem…
De har i år utmätt mig på 53 477 kr
50 400 kr har gått till räntor…
Jag vet inte hur jag skall gå vidare. Jag för ”låg” skuld och för ”hög” inkomst för skuldsanering.
Stämmer. Fick råd av skuld och budget rådgivare att släppa skulden 2023. Skulle aldrig ha gjort det…Ligger skulden hos kronofogden redan? Ville de inte dra tillbaka den och du kunde få en avbetalningsplan?
Hur gick det för dig?Jag är också sen med Credifi och Tomly, totalt ca 70 dagar. Jag har dialog via mejl, men jag får inga svar på hur processen ser ut vidare. Blir inte riktigt klok, finns det flera erfarenheter inom forumet om vad som sker i processen? Jag försöker hitta lite olika trådar om detta, men tror att jag söker på fel sätt bland alla trådar. Tacksam för hjälp![]()