Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riskprognos, bra eller dåligt

Hej!

Jag funderar på att kanske söka ett samlingslån och har kanske en dum fråga att ställa men när jag kollar på mitt senaste utdrag från UC så står det att min riskprognos är 4,9%, är det bra eller dåligt?

Du ligger just nu på "mindre bra" i kreditscore". Du måste under 4,0 i score för att hamna på "bra", MEN om Du ska ansöka om ett större samlingslån, så tar dom även andra saker i beaktelse, såsom inkomst, underskott av kapital, hur mycket blancolån/kreditkortsskulde som syns hos UC samt hur många UC frågor det finns på Dig det senaste året... Hur ser det ut för Dig på dessa punkter?

4,9 är nog för högt för många banker, men jag har inte hört om någon med så pass låg risk som inte fått lån av Bank Norwegian till exempel (som har räntor i skiktet mellan storbankerna och låneinstituten).

....men Turnaround, visst är det fler parametrar som spelar roll än enbart UC:s riskscore även om man ansöker hos Bank Norwegian?

Jag fick samlingslån hos banknorwegian med riskprognos 32%
Ff var ca 25st. Så det går även med högt kreditbetyg.
men man får sämre ränta dock.
lyckatill :)

Ska du oxå ansöka om samlingslån hos dom Jenniejess?!

Kassekonomi:
När tog du lån?
Hur var dina förutsättningar för övrigt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp