Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Risken med att ljuga vid en ansökan om skuldsanering

Ibland kommer frågan upp om kronofogden kollar på bankhistoriken inför ansökan, oftast spelare som frågar.

Det uppenbara är ju att om man har sagt att man slutat spela men har speltransaktioner efter man uppgett att man slutat så borde det bli avslag.

Men om man är så "dum" att man skulle riskera det hela med att ljuga om det som en chansning, är det nått mer dessa personer riskerar förutom att aldrig få en skuldsanering? finns det risk att kronofogden lägger maxbeslut som "straff", eller kan nått annat hända som försvårar "livet" med utmätning.

Är det någon som fastnat i en sådan kontroll, vad hände hur har det gått?

Personligen skulle jag inte våga ljuga om sånt i en ansökan för pinsamt att bli påkommen.

Hoppas och ber att om man ljuger så är man blockerad från skuldsanering för livet.dock att kfm ska straffa det tror jag är totalt omöjligt . Sen snälla tror nog att någonstans i dig finns dom tankarna så gör det inte!

Hoppas och ber att om man ljuger så är man blockerad från skuldsanering för livet.dock att kfm ska straffa det tror jag är totalt omöjligt . Sen snälla tror nog att någonstans i dig finns dom tankarna så gör det inte!
Håller med dig fullt, och jag förstår att du tror att tankarna finns, men jag skulle som sagt inte "våga" inte heller vilja chansa bort en sådan chans.

Jag vart bara nyfiken utifrån att ha läst om folk som verkar funderar på det.

Visst, det går säkert att slira på sanningen om sitt spelmissbruk när man ansöker om skuldsanering men till vilken nytta. Man blir ju då sin egen värsta fiende och saboterar effektivt sina möjligheter att få ordning på ekonomin. Man lurar och skadar ingen mer än sig själv.

Vad innebär ”maxbeslut”?

Vad innebär ”maxbeslut”?
Maxbeslut innebär att man har en fast summa (Förbehållsbelopp) som man varje månad får behålla på sin lön och allt utöver det betalar arbetsgivaren in till KFM, dvs jobbar men extra/övertid osv så får man ändå bara behålla den summan som är förutbestämd.

Det kommer väl långdragna tips här då och då om halvlögner och att slira maximalt..

Det underlättar ju inte men innebär intr avslag for life

Är det olagligt?

Det skulle det kunna vara.

BrB 11:2

En gäldenär som vid konkurs, skuldsanering eller F-skuldsanering, eller vid planförhandling under företagsrekonstruktion, uppsåtligen eller av grov oaktsamhet förtiger tillgång, uppger obefintlig skuld eller lämnar annan sådan oriktig uppgift, döms, om uppgiften inte rättas innan den beedigas eller annars läggs till grund för förfarandet, för försvårande av konkurs eller exekutiv förrättning till fängelse i högst två år.

Kan det inte också gå på det oredlighet mot borgenärer?

Tänker exempelvis att man ljuger ihop det ena med det tredje fejkar kanske vad man betalar i hyra så borgenärerna får mindre pengar i betalplanen och det sedan kommer fram då har man väl rent juridiskt gjort sig skyldig till det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp