Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Risicum, någon som lånat där?

Risicum.se verkar hårdsatsa just nu, ny hemsida och intressanta villkor för lån. Man kan visst låna 5000 kr som ny kund, och de har endast 24 000 kr i inkomstkrav per år. Har aldrig sett det förr..

Så, någon som lånat där? Hur funkade det?

Ja, vill också gärna veta mer om Risicum, hemsidan ser rätt seriös ut.
1x1.jpg

Lånade ofta där för några år sen men har spärrat mig själv därifrån(för att inte kunna låna överallt) Minns det aldrig var problem och dom var seriösa, tror dom hade direktutbet. till SEB redan då till och med.

Risicum är bra

risicum har alltid varit bra att ha och göra med
du kan förlänga lånen och dom går med på avbet efter det gått till inkasso

Kanon

Är kanon även om man har problem med betalning har funnits i flera år

Risicum är bra, tills man vill betala tillbaka lånet i förtid.

Deras support är nog den segaste i världen och när man väl kommer fram snackar dom finlandssvenska och ja, det låter förjävligt!!

Varje gång jag vill betala tillbaka mitt lån i förtid så är dom så jävla sega på att svara!

om du betalar i förtid är lånet gratis då?jag menar inga extra kostnader.så dom segar sig för att låta tiden gå så man måste betala extra kostnaderna.

Så här står det i Risicums allmänna villkor om detta:

Kredittagaren har rätt att när som helst betala hela eller delar av krediten i förtid. Kredittagaren skall vid förtida återbetalning utöver det lånade beloppet, även betala uppläggningsavgiften och ränta för den utnyttjade kredittiden. Vid förtidsinlösen skall kunden kontakta kreditgivarens kundtjänst.

Risicum

Superbra, utbet helger, direktutb till många banker. När jag har betalat lånen med 2-3 delbet i förtid så har dom dragit bort räntan & bara tagit ränta för den tid som gått, trevliga tycker jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp