Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ringer de till arbetsgivaren vid större lån

Varför skulle HR-avdelningen ha tystnadsplikt? Det där har du nog hittat på, såvida du inte jobbar på Säkerhetspolisen eller nåt.

Eh va?! Vad snackar Du om? Självklart har HR-avdelningen tystnadsplikt ! Om det är någon avdelning inom ett SERIÖST bolag som har just det, så är det just HR-avdelningen...

Resursbank var riktiga fittor när jag sökte 10000 på MC Varuhuset kortet.
tjänade väl över 300000 och hade inga andra krediter. dom nekade, kunde knappt tro det, då skulle dom ha in anställningsbevis och lönespecifikationer. detta fick dom och ändå så ringde dom till arbetsgivsren
Resurs ringde upp mig och sa att de inte fått tag på min arbetsgivare, anger alltid fel nr då jag inte vill att jobbet ska undra om jag inte har en sund ekonomi , sa att jag skulle ta reda på det och ringde aldrig tillbaka tog en annan bank direkt och där behövde de inte ringa och störa mitt jobb om lån

Eh va?! Vad snackar Du om? Självklart har HR-avdelningen tystnadsplikt ! Om det är någon avdelning inom ett SERIÖST bolag som har just det, så är det just HR-avdelningen...

Hur yttrar sig den? Jag jobbar på ett ganska stort, och antagligen också seriöst, företag med cirka 4500 anställda. Mig veterligen så har inte HR-avdelningen tystnadsplikt. Jag har själv haft tystnadsplikt tidigare i livet när jag har jobbat med mer känsliga saker än nu, då fick jag skriva på papper och så.

Hur yttrar sig den? Jag jobbar på ett ganska stort, och antagligen också seriöst, företag med cirka 4500 anställda. Mig veterligen så har inte HR-avdelningen tystnadsplikt. Jag har själv haft tystnadsplikt tidigare i livet när jag har jobbat med mer känsliga saker än nu, då fick jag skriva på papper och så.

Så klart det är tystnadsplikt. Du kan ju börja med att läsa arbetsmiljölagen.

Så klart det är tystnadsplikt. Du kan ju börja med att läsa arbetsmiljölagen.

Det är inte alls klart. Vilken paragraf i lagen menar du är tillämplig om jag har sökt lån och uppgett att jag jobbar på Nisses Plåt AB och tjänar 30 000 i månaden, och så ringer banken till Nisses Plåt och vill verifiera detta. Vilken paragraf förhindrar HR på Nisses Plåt att bekräfta dessa uppgifter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp