Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ringer Balanzia arbetsgivaren?

Jag försökte söka lån hos balanzia, Men det blev stopp direkt. De vill ha namn på arbetsgivaren (Inga problem), men sedan vill de också ha telefonnumret. Ringer de till arbetsgivaren?
Tacksam för svar

De ringde inte min arbetsgivare, är det stor skillnad på inkomsten du angav och din deklarerade?

De ringde inte min arbetsgivare, är det stor skillnad på inkomsten du angav och din deklarerade?

Nej nej. Jag kan bevisa med lönspec. Osv att det jag lämnat sanna uppgifter. Bara det jag vill inte att min arbetsgivare veta om det.

Min ringde dom inte.

Dina förutsättningar i övrigt, Bob?

En betalningsanmärkning
429tk
2ff
4,7 uc
98k Synliga lån
Inget skuldsalo

Jag kan inte tänka mig att de ringde min arbetsgivare (även om jag förstås uppgav denna, så helt säker är jag inte). Det tog kanske en halvtimme från ansökan till beviljande, men då sökte jag en måndag morgon när de antagligen hade en kö med ärenden som kommit in under helgen.

Mycket smidigt företag.

Jag kan inte tänka mig att de ringde min arbetsgivare (även om jag förstås uppgav denna, så helt säker är jag inte). Det tog kanske en halvtimme från ansökan till beviljande, men då sökte jag en måndag morgon när de antagligen hade en kö med ärenden som kommit in under helgen.

Mycket smidigt företag.
När var det ungefär?

Jag frågade för något år sedan 2 helt olika bolag om varför de behövde min arbetsgivares nummer, när de redan meddelat mig sen tidigare att de inte ringer upp arbetsgivaren vid en ansökan.
Svaret jag fick var att det kunde användas i det fall mitt ärende fick rättsliga konsekvenser. Jag tolkade det som att de menade på att kontaktuppgifterna kan vara av betydelse för exempelvis kronofogden vid en framtida eventuell delgivning eller dylikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp