Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riktigt i skiten

Hej.
Jag har under år totalt kört min ekonomi i botten och har trott man var odödlig och skjutit fram saker i hopp med ”det löser sig”
Har totalt 6 olika kreditgivare och en totalskuld på 950.000kr mycket pga av spel och dåliga affärer och ett jävla dåligt ekonomiskt tänk.
Jag har inga bet anmärkningar än så länge och gör allt för att försöka hålla dom borta.
Jag vet inte riktigt var jag skall börja beta av då räntorna höjs och höjs nu och det blir bara dyrare och dyrare med allt.
Jag behöver en stor spark i röven och pepp och kanske lite tips och trix hur man betar av dessa i snabb takt. Läst många som släpper allt till KFM men det är inget jag vill göra. Jag har själv ställt till det och vill därför betala tillbaka och göra rätt för mig.
Hur gjorde ni alla andra?

Börja gärna med att lista ner dina förutsättningar. Lån, UC-score, inkomst osv :)

Skrev dock inte tja kusin.....

Hej.
Jag har under år totalt kört min ekonomi i botten och har trott man var odödlig och skjutit fram saker i hopp med ”det löser sig”
Har totalt 6 olika kreditgivare och en totalskuld på 950.000kr mycket pga av spel och dåliga affärer och ett jävla dåligt ekonomiskt tänk.
Jag har inga bet anmärkningar än så länge och gör allt för att försöka hålla dom borta.
Jag vet inte riktigt var jag skall börja beta av då räntorna höjs och höjs nu och det blir bara dyrare och dyrare med allt.
Jag behöver en stor spark i röven och pepp och kanske lite tips och trix hur man betar av dessa i snabb takt. Läst många som släpper allt till KFM men det är inget jag vill göra. Jag har själv ställt till det och vill därför betala tillbaka och göra rätt för mig.
Hur gjorde ni alla andra?
Jag jämkar o har tagit ett extra jobb.
Kämpa på även om det är segt o lycka till :)

På vilket sätt menar du att du kan hjälpa

Remember 388.000
Klarna 35.000
Anifyn 110.000
Marginalen 316.000
Tryggkredit 49.000
Har ett gemensamt lån med mitt ex med 123.000 på Ikano.

inkomst 40.000 innan skatt
UC Score 6.8 i kreddy
Tycker det är starkt att du vill kriga på att fixa det här. Och det kan "snabbt" (relativt sett) kunna gå ganska snabbt att få till en bättre situation. På typ en år kan det hända väldigt mycket! Det första och viktigaste steget är alltid att just ta det första steget som du gör nu.

Du har väldigt höga skulder i förhållande till inkomst. Ungefär som jag. Du tjänar lite bättre. Är allt det som syns på UC/Kreddy blanco ? Då borde du ha lite lägre redan nu tycker jag. Har du kanske massor av förfrågningar? Ingen "misskött kredit"?

Målet är typ för oss alla att få ner UC-scoren så pass mycket (helst under 1.0, helst ännu bättre ..) och sen söka samlingslån för att betala av de sämsta lånen till bättre ränta. Ett av det viktigaste stegen i början är att hos UC se till att det som står under kredit helst är noll (eller i alla fall inte mer än 10-20 procent utnyttjat). Antingen genom att söka lån som inte syns på UC för att betala ner krediterna, få till blancon som syns på UC för att betala ner krediterna eller (helst, men oftast inte realistiskt) betala ner dem med sparade pengar. Säg dock inte upp krediterna. Det viktiga är att de inte är utnyttjad, tvärtom är det bra med outnyttjade krediter

Hur ser din fördelning mellan blanco och krediter ut? Hur många ff har du senaste året? Vad har du för procentsatser på lånen du listade? Syns din Klarna på UC förresten? Är det fler av de du nämner som inte syns där? Prio 1 blir att få bort krediter som syns på UC. Det är kortsiktigt vikigare än att få bort de som inte syns där

Senast ändrad:
Jag hade varit tveksam till någon som säger ”bror”, ”kompis” eller ”mannen”.
Ja det är jag också
Tycker det är starkt att du vill kriga på att fixa det här. Och det kan "snabbt" (relativt sett) kunna gå ganska snabbt att få till en bättre situation. På typ en år kan det hända väldigt mycket! Det första och viktigaste steget är alltid att just ta det första steget som du gör nu.

Du har väldigt höga skulder i förhållande till inkomst. Ungefär som jag. Du tjänar lite bättre. Är allt det som syns på UC/Kreddy blanco ? Då borde du ha lite lägre redan nu tycker jag. Har du kanske massor av förfrågningar? Ingen "misskött kredit"?

Målet är typ för oss alla att få ner UC-scoren så pass mycket (helst under 1.0, helst ännu bättre ..) och sen söka samlingslån för att betala av de sämsta lånen till bättre ränta. Ett av det viktigaste stegen i början är att hos UC se till att det som står under kredit helst är noll (eller i alla fall inte mer än 10-20 procent utnyttjat). Antingen genom att söka lån som inte syns på UC för att betala ner krediterna, få till blancon som syns på UC för att betala ner krediterna eller (helst, men oftast inte realistiskt) betala ner dem med sparade pengar. Säg dock inte upp krediterna. Det viktiga är att de inte är utnyttjad, tvärtom är det bra med outnyttjade krediter

Hur ser din fördelning mellan blanco och krediter ut? Hur många ff har du senaste året? Vad har du för procentsatser på lånen du listade? Syns din Klarna på UC förresten? Är det fler av de du nämner som inte syns där? Prio 1 blir att få bort krediter som syns på UC. Det är kortsiktigt vikigare än att få bort de som inte syns där
Jag har 6 ff nu hos UC. Ingen misskött kredit och vill helst hålla mig ifrån det med.
Klara syns inte på UC.

Marginalen 8,8% ränta
Ikano 10,4% ränta
Remember 12%
Tryggkredit 19%

Klarna och tryggkredit syns inte på Kreddy
Glömde tillägga CSN lån på 60.000 efter studier med.

Tog i Maj hjälp av advisa för att få ett samlingslån fick dock bara tryggkredit och tog det för att släcka lite bränder. Det värsta med allt detta är att ingen vet om detta. Mina föräldrar, min sambo och min vän vet om 250.000 men resten är min hemlighet. Jag har nått vägens ände och har så ont i magen och bröstet varje jävla dag. Begraver mig i jobb även när jag är ledig för att slippa ångesten och frågor om pengar.
Jag är rädd för att berätta hur allt ligger till och att man varit en stor idiot. Att det skall komma fram i jobbet så jag blir av med alt omplacerad då jag är tjänsteman och har ekonomiskt ansvar för olika projekt i mångmiljonklassen. Jag önskar dagligen att det kommer en DeLorean och stannar på gatan och att jag får åka tillbaka 5 år och banka vett i huvudet på mig, dock händer det aldrig Förlåt för rörigt inlägg och lite långt. Vet bara inte hur jag skall vända denna soppa till det bättre.

Spelpaus! Kör snöbollsmetoden. Det som har hänt det har hänt. Bara ta nya tag och bli den du vill vara.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp