Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Riksbanken sänker styrräntan till 2,25 procent

Entercard / remember sänker privatlån med 0.6 %
Ja, äntligen kom beskedet även till mig. Nu har jag bara ett låneföretag som inte sänkt alls, bara höjt med typ 6% och det är Avida. De kommer förmodligen aldrig att sänka någonting heller. Däremot meddelade de igår att de höjer aviavgiften med 19 kronor.

Senast ändrad:
Remember sänkte även min ränta med 0,6 procentenheter. Däremot verkar Marginalen och BN vara duktigare på att höja än att sänka tyvärr. Vet inte vad som är värre, inga sänkningar alls under tiden styrräntan sänkts från 4,0% till 2,25%, eller fjuttsänkning med 0,10 vid två tillfällen.

Som tidigare nämnts, när man tar lån från kreditgivare med mindre "strikta" krav, åläggs man ofta privileget att täcka kostnaderna för de mindre noggrant beviljade krediterna när räntan väl börjar gå ner.

Kom ner tom under deras erbjudande på nya lån på 6.55%
6.14% nu för mig.
Den är fin. Ligger en procent över dig. Nere på 0,3% risk så vill ha ner den lite mer känner jag. 950tkr inkomst 2024, 85tkr i låneskuld där jag har hela beloppet hos Ikano. Inga övriga krediter eller lån förutom bolån 4,5Mkr..

Lea Bank måste vara dom sämsta.
Dom har sänkt räntan EN gång sen riksbanken började höja. Men dom har höjt 5 gånger :)
Såhär skrev dom i mejl när jag konfrentera dom.

Hej,

Beklagar för det! När det gäller offentliga sänkningar så har vi inte haft några under 2024.

Vänliga Hälsningar

Stella | Ämnesansvarig

Lea Bank måste vara dom sämsta.
Dom har sänkt räntan EN gång sen riksbanken började höja. Men dom har höjt 5 gånger :)
Såhär skrev dom i mejl när jag konfrentera dom.

Hej,

Beklagar för det! När det gäller offentliga sänkningar så har vi inte haft några under 2024.

Vänliga Hälsningar

Stella | Ämnesansvarig
Kan "glädja" dig (inte för att jag tror att du är skadeglad eller så alltså) med att Resurs inte har sänkt en enda gång så de måste tusan vinna som "sämst".

Vad menar de med offentliga sänkningar tro? Lät så lustigt, som att de smygsänker i lönndom (vilket ju knappast låter troligt) :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp