Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker räntan till 1,75 procent

500 kr mer i plånboken på mitt bolån! Dock så ändras det inte för än i 28 nov för man är låst i 3 månader med rörlig ränta..

Nordea sänker from imorgon, fast med 0,20
Verkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.

Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.

Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls

Senast ändrad:
Nordax, Remember å Norweigan bank för mig snabba att höja flera gånger räntan.Sänka den har dom gjort ytterst sällan ..så otroligt dålig av dom ...fy fan

Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.

Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls
https://borsvarlden.com/artiklar/sv...ik-mot-bankerna-for-uteblivna-rantesankningar

Samma sak som jag är inne på. Detta gäller dock inte bara bolån utan även andra former av lån och många fler banker som inte sänker alla

Swedbank tjänar 500kr mer per år för varje miljon på 0.05 % ränta dem har lånat ut. Dem har lånat ut 1000 miljarder så blir att Swedbank gör en extra vinst på 500 miljoner för dem inte sänkte

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp