- Meddelanden
- 251
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 307
Nordea sänker from imorgon, fast med 0,20
Verkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.Nordea sänker from imorgon, fast med 0,20
https://borsvarlden.com/artiklar/sv...ik-mot-bankerna-for-uteblivna-rantesankningarVerkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.
Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.
Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls
Swedbank tjänar 500kr mer per år för varje miljon på 0.05 % ränta dem har lånat ut. Dem har lånat ut 1000 miljarder så blir att Swedbank gör en extra vinst på 500 miljoner för dem inte sänkteVerkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.
Nu handlar det inte om någon större summar mellan 0.2% och 0.25%. Men trist att bankerna roffar åt sig pengar och inte sänker 0.25%.
Dessa räntesänkningar är avsedda för hushållen och företagen och få fart på konjunkturen inte för att bankerna ska smyga åt sig extra marginaler och arbitrage. Verkar finnas många värre dock än storbankerna som inte sänker alls
För mig sänkte de 0,25. Kanske det är för att det är ett medlemslån och motparten är Unionen (för förhandlingar, etc).Verkar vara samma med SEB och Swedbank som sänker 0.20 läste jag.
Äntligen!!! Har också lån hos ICAIca sänker med 0,25 för en gångs skull. Inget från Ikano än förutom att de sänker sparräntan.