Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker räntan till 1,75 procent

”För att ge ytterligare stöd till konjunkturen och stabilisera inflationen vid målet på sikt har direktionen beslutat att sänka styrräntan med 0,25 procentenheter till 1,75 procent. Om inflations- och konjunkturutsikterna står sig bedöms styrräntan ligga kvar på denna nivå under en tid framöver”, står det bland annat i pressmeddelandet från Riksbanken.
Vilket betyder att mitt medlemslån hos SEB har gått från 8,40% när jag tog det till 5,75% idag, en skillnad på 2,65%. SEB brukar vara ganska snabba med att sänka.

Vilket betyder att mitt medlemslån hos SEB har gått från 8,40% när jag tog det till 5,75% idag, en skillnad på 2,65%. SEB brukar vara ganska snabba med att sänka.
Vilken medlemslån hsr du? Jag har noterat att LOs inte verkar sjunka i samma takt som RBs ränte sänkningar, men det slog mig nu att de kanske visst har sjunkit men att de inte har uppdaterat informationen på hemsidan så ofta:

Bilagor

• Screenshot_20250923-105453.png
    Screenshot_20250923-105453.png
    709.2 KB · Visningar: 8
Jag är medlem i Unionen, så jag har deras medlemslån i SEB. Oftast brukar SEB meddela sänkning samma dag, och om de inte gör de så meddelar de nästkommande dagar.

Jag är medlem i Unionen, så jag har deras medlemslån i SEB. Oftast brukar SEB meddela sänkning samma dag, och om de inte gör de så meddelar de nästkommande dagar.
Jag hade ett vanligt blanco hos SEB tidigare och det fungerade likadant. De var alltid snabba med att sänka.

Medmera sänkte räntan direkt idag 0,25% varit så bra senaste 4-5 sänkningarna!

Vi som sitter på mera "oseriösa" lånebanker så som Collector verkar inte få det sänkt öht, de sänker aldrig. ALDRIG.

Vi som sitter på mera "oseriösa" lånebanker så som Collector verkar inte få det sänkt öht, de sänker aldrig. ALDRIG.
Så jäklar surt. Resurs sänkte faktiskt lite för någon månad sedan (0.30 tror jag det var), men det var enda gången på hittils 9 sänkningar från RB:-(

SEB brukar sänka snabbt. Jag undrar om det kommer information imorgon redan. Däremot så sänker Swedbank nästan aldrig. Morrow bank sänker inte heller. De vill att man söker ett nytt lån...
Marginalen och Remember har varit bra på att sänka räntan. Jag förhandlade dessutom ner min ränta hos Remember nyligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp