Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker med 0,25%

Refinansiera... Ansök om nytt lån, ring sen upp långivaren och undra om de kan sänka annars blir det byte.

Jag är lite orolig att jag låst in mig lite. Jag har min absolut största enskilda lån hos Resurs på drygt 500 K. Och de verkar extremt sega på att sänka räntorna. Delvis pågrund av egna finansproblem/kreditförluster tror jag. Men det känns väldigt tveksamt att någon annan skulle vilja ta över en halv miljon från dem. Det borde ju kanske i och för sig motivera mig till att fokusera på att betala ner det lånet. Så att det på lite sikt blir mer hanterbart och lättare att "flytta".

Jag är lite orolig att jag låst in mig lite. Jag har min absolut största enskilda lån hos Resurs på drygt 500 K. Och de verkar extremt sega på att sänka räntorna. Delvis pågrund av egna finansproblem/kreditförluster tror jag. Men det känns väldigt tveksamt att någon annan skulle vilja ta över en halv miljon från dem. Det borde ju kanske i och för sig motivera mig till att fokusera på att betala ner det lånet. Så att det på lite sikt blir mer hanterbart och lättare att "flytta".
Får du ner det till 350k som är standard på marknaden så är det ju lättare att byta. Alternativt att någon tar 350k och betalar in på resurslånet.

Byte-när man har löneutmätning???
Bra fråga. Bör finnas någon med erfarenhet av detta på forumet tänker jag, starta en ny tråd och fråga kanske.

Spontant, första steget bör vara att få kreditgivarna att dra tillbaka skulder från KFM.

Får du ner det till 350k som är standard på marknaden så är det ju lättare att byta. Alternativt att någon tar 350k och betalar in på resurslånet.
Ja, precis, dela upp det lite. Vilken paradox när man har jobbat häcken av sig för att samla ihop till så få lån som möjligt:). Men som sagt, just Resurs verkar lite extra "snåla" med att sänka räntorna så får fundera på något sånt.

Bra fråga. Bör finnas någon med erfarenhet av detta på forumet tänker jag, starta en ny tråd och fråga kanske.

Spontant, första steget bör vara att få kreditgivarna att dra tillbaka skulder från KFM.
Kunde jag betala skulle dem inte vara där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp