Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Revolut, Är pengarna på ett sånt konto skyddade?

@Krigsoffer är inne på det här Revolut nu, vad innebär det egentligen? Är det ett vanligt bankkonto online eller?
Det är som ett vanligt bankkonto och du får ett visa kort kopplat till det. Du laddar ner appen i mobilen och därifrån sköter du allt sen. Du fyller på kontot via banköverföring eller Genom ett kredit/bankkort.

Senast ändrad:
Ja precis som Rudolf säger.
om jag fattat allt rätt så är kontot man får ett engelskt bankkonto, med tillhörande IBAN nummer och så.

allt är gratis såtillvida man inte vill ha deras Premium kort, ett vanligt visakort kostar inget (förutom frakten på 60kr)

Ja precis som Rudolf säger.
om jag fattat allt rätt så är kontot man får ett engelskt bankkonto, med tillhörande IBAN nummer och så.

allt är gratis såtillvida man inte vill ha deras Premium kort, ett vanligt visakort kostar inget (förutom frakten på 60kr)
Precis så.

och eftersom det då är ett engelskt bankkonto, kan kfm inte utmäta/begära handräckning av engelsk myndighet för att driva in pengarna?

har jag fattat rätt, eller fått allt om den berömda bakfoten?

Jag har skulder hos kronofogden och dom har inte rört mitt konto där iallafall.

Använder också revolut sedan en tid tillbaka. Haft ett problem under den tiden som kunde klaras ut med kundservice via chatten. Tror deras kundservice blivit bättre, då jag förstått att det varit en del problem med den tidigare.

Hur säkert är detta revolut att ha större summa pengar på?
Kan man ha hur mycket pengar som helst där?
Om man sen vill göra uttag tillbaka till sitt bankkonto på en större summa går det då smidigt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp