Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resurs bank rånar mig

Har ett lån/kredit via resurs bank/mymoney.

jag tog lånet för mer än 6 år sen
Beloppet var 117.000kr

Jag har betalat sen dess varje månad 1700kr. Vissa månader har jag inte haft möjlighet att betala.

lånet har nu växt ! Till 121.000kr.
Det har alltså inte minskat en enda krona på 6 år istället så har det ökat.
Visst har jag missat betala nån månad men vad fan e detta.

så allt jag har betalt genom åren har gått kastat in till havet och inte minskat min skuld en enda krona.

den här krediten har förstört mitt liv.
Jag vet inte vad ska jag ta mig till? Jag kommer aldrig I hela mitt liv kunna betala av den när jävla skulden inte ens minskar???

Vad har jag för val alternativ i detta fallet? Att ringa dom o prata med dem e hopplöst dom e värre än hitler o vägrar hjälpa en på något sätt

Beloppet var 117.000kr

Jag har betalat sen dess varje månad 1700kr. Vissa månader har jag inte haft möjlighet att betala.

så allt jag har betalt genom åren har gått kastat in till havet och inte minskat min skuld en enda krona.

Jag vet inte vad ska jag ta mig till? Jag kommer aldrig I hela mitt liv kunna betala av den när jävla skulden inte ens minskar???

Vad har jag för val alternativ i detta fallet? Att ringa dom o prata med dem e hopplöst dom e värre än hitler o vägrar hjälpa en på något sätt
Amortera extra om du har möjlighet så sjunker skulden snabbare.
En anledning till att skulden inte har minskat kan ju bero på "Vissa månader har jag inte haft möjlighet att betala"

Om du vill veta varför skulden har ökat så får du nog kolla igenom fakturorna och de belopp du har betalat, räkna på det så kommer det nog gå ihop.

Beloppet var 117.000kr

Det är ett relativt lågt belopp du betalar, om lejonparten av detta är ränta och du dessutom missar betalningar med jämna mellanrum så blir utfallet just så här.

Du får betala mer per månad

Framförallt så är första åren nästan bara ränta, så missar du en betalning kan det motsvara ett års amortering…

Har du missat betalningingar så är det ännu mindre konstigt

Betalar mer ränta än amortering.
Inte haft något mer resurs men använder man betalfria månader o liknande så växer skulden generellt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp