Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resurs bank - känner mig lurad. Lånet sjunker inte

Eftersom du är studerande, så är de bara gilla läget antar jag. Ingen lånar ut sånna summor till en studerande.
Nej, så är det ju. Inte ens om man extrajobbar så är man värd nåt haha
Får vänta tills jag blir klar nästa år och får jobb inom chefsposition, då kanske man ses mer som en värdig ko att mjölka på pengar Hur ser bankerna på att bevilja lån generellt under en inflation? Är det risk eller vinst?

Lån är vinst. Risken kompenseras av räntan, högre risk, högre ränta. Till en gräns naturligtvis, för hög risk -> avslag.

Håll ut tills du får jobb. När du sen börjar få in lön så är du van med att leva snålt, amortera då en massa extra så att du får ner skulden snabbare.
Det minskar inte din månadskostnad framöver men det kortar ner tiden tills det är betalt.
Kanske kan du då också få ett lån med lite bättre ränta.

Håll ut tills du får jobb. När du sen börjar få in lön så är du van med att leva snålt, amortera då en massa extra så att du får ner skulden snabbare.
Det minskar inte din månadskostnad framöver men det kortar ner tiden tills det är betalt.
Kanske kan du då också få ett lån med lite bättre ränta.
Tack, ja det är nog det enda vettiga jag kan göra.

Många här som sitter i samma läge. Man betalar i evigheter men inget händer. Legaliserad maffiaverksamhet. Och det går inte göra något för att man signerat deras satans villkor och avtal svart på vitt med bankid.

Många här som sitter i samma läge. Man betalar i evigheter men inget händer. Legaliserad maffiaverksamhet. Och det går inte göra något för att man signerat deras satans villkor och avtal svart på vitt med bankid.
"Legaliserad maffiaverksamhet"
Du kan inte överdriva lite mer? Haha.

Förklarar hur det är möjligt ganska bra.

46AA3FB8-2E67-4C92-AED5-74990742353E.jpeg

Det du bör ha mest ångest för är att ditt lån kommer kosta dig mer än dubbla lånesumman. Du har ändå en helt ok ränta, mot de kassa lån jag har haft. Men att låna är svindyrt, när man tittar på den totala kostnaden!

Den här gör ju ändå mest ont för ts, USCH vilket hemskt lån !!! Då har jag tagit med uppläggningsavgiften och administrationsavgift också, ts lånade 415,000kr och när ts är klar har det kostat 495.327 kr det är verkligen helt otroligt hemskt!
1678034020323.png

Den här gör ju ändå mest ont för ts, USCH vilket hemskt lån !!! Då har jag tagit med uppläggningsavgiften och administrationsavgift också, ts lånade 415,000kr och när ts är klar har det kostat 495.327 kr det är verkligen helt otroligt hemskt!
Visa bilaga 3146
Det som är rätt motiverande i detta scenario är att en amortering på enbart 20.000 kronor skulle göra så fruktansvärt mycket mindre ränta :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp