Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Restskatt under skuldsanering

En fråga, jag har skuldsanering och fick restskatt när jag fick inledande under 2022. Den restskatten på 2400kr ingick i min betalplan. Under 2023 fick jag en ny restskatt på 2000kr som jag betalade in under min skuldsanering.
Kan detta räknas som att jag gynnat en borgenär? Eftersom jag betalat en borgenär utöver skuldsaneringen?

Senast ändrad:
En fråga, jag har skuldsanering och fick restskatt när jag fick inledande under 2021. Den restskatten på 2400kr ingick i min betalplan. Under 2022 fick jag en ny restskatt på 2000kr som jag betalade in under min skuldsanering.
Kan detta räknas som att jag gynnat en borgenär? Eftersom jag betalat en borgenär utöver skuldsaneringen?
Nej , eftersom skulden uppkom väl efter ditt inledande? Då är det en ny skuld !

Inledande feb 2022. Skatteverket meddelar restskatt i mars 2022 (gäller inkomståret 2021). Den ingår i min betalplan.
Dec 2022 får jag beslut om skuldsanering.
Mars 2023 meddelar Skatteverket ny restskatt (gäller inkomståret 2022). Jag betalar in september 2023.

Ja jag anser att det är en ny skuld och tycker du gjort rätt att betalt

Jag har heller inte jämkat eller så utan tydligen ”bara” betalat in för lite skatt därav restskatt…var mitt första år också med sanering så inga ränteutgifter.

Så ”gynna en borgenär” räknas som att jag betalar av en skuld som redan ingår i betalplanen vid sidan av?

En annan fråga rörande pågående skuldsanering, jag ber om ursäkt. :/

Jag jobbade 25h övertid under hela 2023. Räknas detta som regelbunden eller tillfällig övertid?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp