Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Reseavdrag och löneutmätning

Hej
Räknas milersättning i en löneutmätning?
Den snabbaste vägen till jobbet är 15 km, enkel väg.
Jobbar också bara kvällskift, och som senast slutar jag kl 22.
Med kollektivtrafik skulle det ta minst en timme att ta sig hem.
Har också ett barn på halvtid, och vill inte komma hem kl 23:30 på en fredag.
Borde inte Kronofogden godkänna att jag måste använda ett fordon för att ta mig till jobbet?
Tacksam för svar

Får du milersättning av din arbetsgivare så kan du inte räkna det som en utgift.

i övrigt är det Skatteverkets regelverk för reseavdrag som nyttjas för att avgöra huruvida bilen är berättigad eller ej.

Det blir extra förbehåll på 25 kronor milen, borde bli 1650 kr per månad.

Det blir extra förbehåll på 25 kronor milen, borde bli 1650 kr per månad.
KF vill inte godkänna avdraget. De säger att jag ska ta bussen. Skulle förlora minst 2 timmar varje dag i resväg.
Med en 12-årig hemma som ska vara själv sent på kvällen.

KF vill inte godkänna avdraget. De säger att jag ska ta bussen. Skulle förlora minst 2 timmar varje dag i resväg.
Med en 12-årig hemma som ska vara själv sent på kvällen.

Då får du väl behålla för busskort i stället? Kanske är nästan lika mycket.
Du får överklaga får det prövas.

Gör du verkligen en tidsvinst på 2h? Att din resa hem tar 1h längre tid med kollektivt än med bil betyder ju inte att din resa dit har samma problematik?

Gör du verkligen en tidsvinst på 2h? Att din resa hem tar 1h längre tid med kollektivt än med bil betyder ju inte att din resa dit har samma problematik?
Varför skulle det gå snabbare på väg till jobbet? Kortaste vägen är 15 km på motorvägen.
Tar jag kollektivtrafiken, tar det minst 1 timme, då jag måste byta buss också. Sedan jobbar jag i ett industriområde, där bussarna inte kör lika ofta, speciellt på en fredag kväll efter kl 22.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp