Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Remember privatlån, utbetalning och verifiering av kontouppgifter?

Hej

har fått ett lån från remember beviljat och jag undrar följande

fick ett mail där det står:

"
Hej,
Tack för att du valt ett re:member privatlån! Din låneansökan är beviljad.
Vi kommer nu att ta kontakt med din bank för att verifiera ditt kontonummer. Vi kontaktar dig via mail när verifieringen är klar.
Vänliga hälsningar,
re:member "

nu kanske jag överanalyserar men när de tar kontakt med min bank (swedbank) är det väl endast i avsikt att kontrollera så kontonumret tillhör mig och det görs väl nästan digitalt och inte via fysisk person?

Nojade först och trodde att remember kunde se mina transaktioner på det berörda kontot eller liknande men det bör väl strida något djävulskt mot banksekretessen xD oavsett om det är dotterbolag eller ej

I övrigt sa dem att allt är klart och ska bara betalas ut

vad tror ni?

tack
Morgan

Tror det.är precis som de skriver att de ska kolla att det är ditt konto. Det går fort.

Ska inte vara någon problem......tar ett tag innan lånet blir utbetald.
Har du tur så blir det klart nu i veckan på Fredag... eller sorry i början av nästa vecka.
Mina sökta Remember lån har fungerat utan problem.
Har sett att vissa har blivit nekad i senare skede ..
Så man vet aldrig...

Ska inte vara någon problem......tar ett tag innan lånet blir utbetald.
Har du tur så blir det klart nu i veckan på Fredag... eller sorry i början av nästa vecka.
Mina sökta Remember lån har fungerat utan problem.
Har sett att vissa har blivit nekad i senare skede ..
Så man vet aldrig...

Hej, tack

Ja har också läst det, dock inte i ett såpass sent skede som utbetalning och verifiering av konto? Allt ska vara klart för utbetalning enligt kundtjänst iaf

Hej, tack

Ja har också läst det, dock inte i ett såpass sent skede som utbetalning och verifiering av konto? Allt ska vara klart för utbetalning enligt kundtjänst iaf
Är inne i samma process...efter första mailet o sms om att lånet är beviljat och de bara ska kolla kontonummer kommer ett mail o sms till dagen efter om att pengarna är utbetalda. Då är även lånet upplagt på hemsidan o appen. Då ska det ta 3-5 dagar men har läst här att det går fortare än så.

Är inne i samma process...efter första mailet o sms om att lånet är beviljat och de bara ska kolla kontonummer kommer ett mail o sms till dagen efter om att pengarna är utbetalda. Då är även lånet upplagt på hemsidan o appen. Då ska det ta 3-5 dagar men har läst här att det går fortare än så.

Hej!

Fick också mail idag, välkommen som kund och att allt är beviljat och betalas ut inom 3-5 dagar

Hur mycket snabbare tror du det går?

Har signerat lånaavetalet o allt är beviljat. Utökar alltså mitt befintliga lån från 10k till 20k

signerade nu 01:31 natten till torsdag, tror ni man hinner få pengarna innan helgen med lite flyt?

Om man har fått lånet bekräftat via lendo och de har verifierat med banken mitt bankkonto och fått sms att det är beviljat OCH skickat till bankkontot, men sen fick jag såg jag nu ett till låneeebjudande från remember via axo finans, om jag tar det erbjudandet nu blir det nå tokigt med erbjudandet från lendo då trots att det redan är skickat till kontot?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp