Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Remember inkasso

Vilket inkasso har remember? Fick ni betala "mindre" efter ni hade släppt det?

Vilket inkasso har remember? Fick ni betala "mindre" efter ni hade släppt det?

Jag har för mig jag hamnade hos Axactor. Dock så var jag ej intresserad utav betalningsplaner eller likande så dom fick skicka vidare till kfm. :)

Mitt remember kort kom till Lowell inkasso :) dom är inte roliga ! Men du får säkert en plan iallafall !

Har funderat på Remember och känns som dom lånar ut till de flesta. Även om man har massvis med krediter redan och är i riskzonen för att hamna hos kfm. (som jag var när jag fick lån hos dom. Fick även hög summa)
Alltid tycker jag att jag ser Remember bland folk som har massa lån.
Måste ju innebära att väldigt många av deras kunder hamnar hos inkasso/kfm..
Dum tanke kanske, men får dessa låneföretag tillbaka alla sina pengar på någon annan väg om folk inte kan betala?

Har funderat på Remember och känns som dom lånar ut till de flesta. Även om man har massvis med krediter redan och är i riskzonen för att hamna hos kfm. (som jag var när jag fick lån hos dom. Fick även hög summa)
Alltid tycker jag att jag ser Remember bland folk som har massa lån.
Måste ju innebära att väldigt många av deras kunder hamnar hos inkasso/kfm..
Dum tanke kanske, men får dessa låneföretag tillbaka alla sina pengar på någon annan väg om folk inte kan betala?
Räntan(som oftast är högre hos aktörer som beviljar måmga) är väl till delvis för att kompensera för kreditförluster? Eller kanske har jag missförstått?

Räntan(som oftast är högre hos aktörer som beviljar måmga) är väl till delvis för att kompensera för kreditförluster? Eller kanske har jag missförstått?

jo så är det säkert. Men ibland undrar man om dom inte går back iaf med så många och säkerligen höga krediter dom lånar ut. Men som du säger om man slår ut det i det stora hela så går dom väl plus på det. Eller ja det måste dom ju göra :facejoy:

Räntan(som oftast är högre hos aktörer som beviljar måmga) är väl till delvis för att kompensera för kreditförluster? Eller kanske har jag missförstått?e

Räntan sätta utifrån risk, och där är bland annat förluster en parameter

Räntan sätta utifrån risk, och där är bland annat förluster en parameter

För jag fick ett lån hos Remember på en rätt hög summa. "hann" bara betala av på detta under cirka 1,5 år. Dock var räntan väldigt hög. Sedan sprack allting med ekonomin och jag var tvungen att släppa och har ju nu inledande sanering.
Så har faktiskt dåligt samvete att lånet är så färskt och inte har kunnat betala av mera. Men endå inte om ni förstår pga just att dom får skylla sig lite sjävla att dom lånar ut till fok som är på gränsen till att det ska tippa över och får säkert in 100 dubbla av allt dom lånar ut till alla.

Senast ändrad:
För jag fick ett lån hos Remember på en rätt hög summa. "hann" bara betala av på detta under cirka 1,5 år. Dock var räntan väldigt hög. Sedan sprack allting med ekonomin och jag var tvungen att släppa och har ju nu inledande sanering.
Så har faktiskt dåligt samvete att lånet är så färskt och inte har kunnat betala av mera. Men endå inte om ni förstår pga just att dom får skylla sig lite sjävla att dom lånar ut till fok som är på gränsen till att det ska tippa över och får säkert in 100 dubbla av allt dom lånar ut till alla.

Ingen aning hur mycket förluster dom tar, men jag ser ärenden ganska ofta från remember. Kan Hålla med om att det kanske vore bättre om dom inte beviljade så lätt, men då skulle det väl här bli upprört över hur sjuka krav dom ställde..

Någon som har sitt Remember som gått till inkasso nyligen? Vilket inkasso bolag de har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp