Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Remember (Beviljad)

Slängde in en ansökan på Lendo där jag valde att samla 200.000kr på 10år. Till min förvåning fick jag en massa erbjudanden trots att jag är sjukt högt belånad.
Bäst ränta hade Ikano med 6.25% men jag valde Remember 7,25% i ränta då jag läst att Ikano kan lämna avslag i efterhand. Fick pengarna utbetalda efter två dagar och inget lösenkrav.

Inkomst 625tkr, underskott 52tkr
UC-score 1,60%
Belåning idag 1,1mkr (791tkr delas med min fru som medsökande)
Krediter: 35.000kr utnyttjat av 75.000kr

Nu löser jag bort Klarna & Holm. Tänker att jag sedan kan amortera av detta lån fort då månadskostnaden landande på 2,400kr/mån på Remember.

Bra !! :) GRATTIS!

Jag tycker inte att det är särskilt högt belånad eftersom ni är två!
Eftersom du betalar in dessa med höga räntor så kommer ditt underskott av minska över tid. Jag skulle rekommendera dig att hålla koll på din UC hela tiden och se om du kan få ännu bättre ränta framöver och kan slå ihop allt smått i ett annat lån hos en annan bank! :)

Bra !! :) GRATTIS!

Jag tycker inte att det är särskilt högt belånad eftersom ni är två!
Eftersom du betalar in dessa med höga räntor så kommer ditt underskott av minska över tid. Jag skulle rekommendera dig att hålla koll på din UC hela tiden och se om du kan få ännu bättre ränta framöver och kan slå ihop allt smått i ett annat lån hos en annan bank! :)
Kanske sant! Dock så sökte jag Remember utan medsök nu.
Mina underskott för 2021 kommer vara kring 80K då jag samlade en del lån förra året.

Slängde in en ansökan på Lendo där jag valde att samla 200.000kr på 10år. Till min förvåning fick jag en massa erbjudanden trots att jag är sjukt högt belånad.
Bäst ränta hade Ikano med 6.25% men jag valde Remember 7,25% i ränta då jag läst att Ikano kan lämna avslag i efterhand. Fick pengarna utbetalda efter två dagar och inget lösenkrav.

Inkomst 625tkr, underskott 52tkr
UC-score 1,60%
Belåning idag 1,1mkr (791tkr delas med min fru som medsökande)
Krediter: 35.000kr utnyttjat av 75.000kr

Nu löser jag bort Klarna & Holm. Tänker att jag sedan kan amortera av detta lån fort då månadskostnaden landande på 2,400kr/mån på Remember.
Grattis :) 2400 mån 10 år på 200k är ju väldigt bra :) hoppas oxå på att kunna få nått sånt framöver. Trodde dock ej att det blev så låg månadskostnad o_O det gav mig lite hopp om att bli skuldfri snabbare :)

Grattis :) 2400 mån 10 år på 200k är ju väldigt bra :) hoppas oxå på att kunna få nått sånt framöver. Trodde dock ej att det blev så låg månadskostnad o_O det gav mig lite hopp om att bli skuldfri snabbare :)

Tänker att jag extraamorterar 2K-3K varje månad så får man bort det hyffsat snabbt.

Tänk på att kolla ifall Ikano erbjuder rakamortering nästa gång. Det är betydligt bättre! Och håller med de andra det var inte högt belånat. Högt är när man ligger nära 2x ens årsinkomst (enskilt).
Grattis!

Tänker att jag extraamorterar 2K-3K varje månad så får man bort det hyffsat snabbt.
Snyggt kul för dig! Skönt :) ja likabra ta lång tid så man vet man alltid kan betala sen äre ba köra in extra när man kan :)

som någon mer sa ni är ej så högt belånade din inkomst bara täcker ju ungefär 80% av lånen :)

Tänk på att kolla ifall Ikano erbjuder rakamortering nästa gång. Det är betydligt bättre! Och håller med de andra det var inte högt belånat. Högt är när man ligger nära 2x ens årsinkomst (enskilt).
Grattis!
Ja, Ikano har rak amortering vilket inte är det vanligaste med denna typ av lån och det blir ju billigare i längden.

Däremot skickar de handlingar via posten för underskrift så det låter lite krångligt tycker jag, och tar längre tid. I och med det så behövs även kopia på id-handling. Vid lösenkrav ska de ha en lista men sedan är det inte säkert de kan betala in allt ändå för det kan de bara om det är bankgiro. Detta var info jag fick från Ikano.

Ja, Ikano har rak amortering vilket inte är det vanligaste med denna typ av lån och det blir ju billigare i längden.

Däremot skickar de handlingar via posten för underskrift så det låter lite krångligt tycker jag, och tar längre tid. I och med det så behövs även kopia på id-handling. Vid lösenkrav ska de ha en lista men sedan är det inte säkert de kan betala in allt ändå för det kan de bara om det är bankgiro. Detta var info jag fick från Ikano.
Jo men resterande kan man betala in själv. Så fick jag göra. Dessutom är de jättesjysta om man av någon anledning inte kan betala. Fick nedsatt betalning under 6 månader. Fr 3995 till 730/m. Vet att de kommer att uppgradera sina system men det dröjer.

Grattis!

Men är det inte om man för avslag kan man alltid välja andra erbjudande man fick?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp