Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Remember Bank

Hej, jag funderar på att fixa ett samlinglån till alla mina lån och krediter.
Just nu betalar jag ca 8100kr i månaden , och tar jag ett samlingslån på 450K så kommer jag spara ca 3500kr varje månad.

Men, jag har ett billån på 270K och ett Hus på 1,2M. Så jag fick bara ett alternativ utav Advisa , och det var Remember bank med 10,2% ränta...

Jag vet inte om jag ska ta det och byta om något år när man fått bättre villkor och UC scoren blir bättre.

Eller om jag bara ska göra en ny sökning på Advisa på 250K istället . Jag kommer fortfarande kunna spara ca 3000kr. Men jag kommer kanske få fler alternativ på 250K istället för 450K.

Hur som helst, hade ni tagit Remember Bank med 10,2% ränta ?

Wästgöta finans är ett annat alternativ, beviljar lån upp till 300 000 kr och tar ej kreditupplysning via UC. De använder Bisnode istället som kreditupplysning. Kan vara ett alternativ om du har ett dåligt UC-betyg. Ett annat alternativ som dock använder UC är Northmill bank med deras Reducekoncept. De sänker den genomsnittliga ränta på ingående krediter, läs på mer på deras hemsida. Deras maxbelopp är också 300 000 kr. Oklart för mig om dessa kreditgivare ingår som potentiella kreditgivare när man söker lån via låneförmedlare.

Du kommer nog inte att få fler bud eftersom det inte spelar någon roll vilket belopp du söker, bankerna beviljar sitt max ändå. Vill du ändå sänka beloppet så ska du inte göra en ny ansökan och dra på dig en ny UC, ring Advisa och be dom sänka beloppet utan att göra en ny ansökan.

Däremot förstod jag inte riktigt, du SPARAR alltså 3500:-/mån genom att ta budet från remember? Vad funderar du på då? Var tanken med dom här 450k att baka in billånet också eller är billånet utanför dessa 450? Hursomhelst tycker jag du ska ta budet och omförhandla lånet igen om 6 månader.

Du kommer nog inte att få fler bud eftersom det inte spelar någon roll vilket belopp du söker, bankerna beviljar sitt max ändå. Vill du ändå sänka beloppet så ska du inte göra en ny ansökan och dra på dig en ny UC, ring Advisa och be dom sänka beloppet utan att göra en ny ansökan.

Däremot förstod jag inte riktigt, du SPARAR alltså 3500:-/mån genom att ta budet från remember? Vad funderar du på då? Var tanken med dom här 450k att baka in billånet också eller är billånet utanför dessa 450? Hursomhelst tycker jag du ska ta budet och omförhandla lånet igen om 6 månader.

Ja bil lånet är utanför dessa 450K. Jag undrade för jag vet inte om Remember är en bra bank. Jag är sugen på det för jag kommer spara 3500kr varje månad på att baka in alla Små lån och krediter

Och ja jag tönkte det också, att man tar budet , sen kan man vänta 6mån-12mån och omförhandla pånytt

Wästgöta finans är ett annat alternativ, beviljar lån upp till 300 000 kr och tar ej kreditupplysning via UC. De använder Bisnode istället som kreditupplysning. Kan vara ett alternativ om du har ett dåligt UC-betyg. Ett annat alternativ som dock använder UC är Northmill bank med deras Reducekoncept. De sänker den genomsnittliga ränta på ingående krediter, läs på mer på deras hemsida. Deras maxbelopp är också 300 000 kr. Oklart för mig om dessa kreditgivare ingår som potentiella kreditgivare när man söker lån via låneförmedlare.
Okej tack så mycket

Ja bil lånet är utanför dessa 450K. Jag undrade för jag vet inte om Remember är en bra bank. Jag är sugen på det för jag kommer spara 3500kr varje månad på att baka in alla Små lån och krediter

Och ja jag tönkte det också, att man tar budet , sen kan man vänta 6mån-12mån och omförhandla pånytt
Minns jag inte fel är remember ett dotterbolag till Swedbank så du kan vara trygg

Remember funkar fint men det går inte att förhandla ner ränta senare. Då måste du söka nytt lån och det kostar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp