Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rekommenderat brev fr Ferratum

Fick idag en avi om att hämta ut ett rekommenderat brev och det är Ferratum som är avsändaren!
Jag ligger efter där med 600 kr!!!!
Fick lite uppskov till den här veckan men ändå skickar de rekommenderat!
Vad vill de tror ni? Jo jag fattar att de vill ha sina pengar men känns lite konstigt med att skicka rekommenderat brev.
Ngn annan som fått?
Vad händer om jag inte hämtar ut det?
Hembesök nästa?o_O

Fick idag en avi om att hämta ut ett rekommenderat brev och det är Ferratum som är avsändaren!
Jag ligger efter där med 600 kr!!!!
Fick lite uppskov till den här veckan men ändå skickar de rekommenderat!
Vad vill de tror ni? Jo jag fattar att de vill ha sina pengar men känns lite konstigt med att skicka rekommenderat brev.
Ngn annan som fått?
Vad händer om jag inte hämtar ut det?
Hembesök nästa?o_O

Fick samm, hämta ej ut det. Efter ett tag så var det överlåtit till extractor och de skicka brev direkt hem. Jag låg dock efter ett bra tag 4-5 månader tror jag.

Men deras chatt är ju supertrevliga :)

Fick rekommenderat brev när dom sa upp mitt lån, dock så hade jag inte betalat på flera månader. Det är då troligtvis inte uppsägning för din del då ferratum knappast släpper sina kunder i första taget..

det blir ju i alla fall inte bättre av att inte säga upp det, står det något felaktigt i brevet då har du ju nu en chans att bemöta det

Man kommer inte undan. Det är alltid bäst att hämta sin post och ringa och prata med den det kommer ifrån.

JAg kommer att betala in de 600 kr det gäller utan att hämta ut brevet.

Man kommer inte undan. Det är alltid bäst att hämta sin post och ringa och prata med den det kommer ifrån.
På en teoretisk plan ja, men det som alltid är bäst är inte alltid genomförbart av en eller annan anledning, annars hade inkassobolag, fängelse och polis inte funnits.

Fick samm, hämta ej ut det. Efter ett tag så var det överlåtit till extractor och de skicka brev direkt hem. Jag låg dock efter ett bra tag 4-5 månader tror jag.

Men deras chatt är ju supertrevliga :)
Jag fick uppskov men det kan hända att de redan hunnit skicka ut brevet, de sa i alla fall ingenting om rekommenderat brev. Själva handlingen att ta omvägen dit brevet ska hämtas och veta vad det innehåller tar mer energi än vad jag kan avvara så jag kommer inte hämta ut det. De hinner få in pengarna innan brevet går i retur. Att de ringer smsar och skickar mejl 5 ggr per dag gör inte saken bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp