Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Redogörelse inkomstuppgifter

Hej,

jag har fått ett brev från kfm att inkomma med uppgifter om inkomster och utgifter. Svar senast 18 nov. Är sannolikheten stor att de hinner göra utmätning på lönen i november? Har arbetsgivaren fått ett brev skickat till sig också? Räcker det med att de svarar innan svarstiden för att de ska besluta om utmätning?

Arbetsgivaren får information om hur mycket pengar som de ska dra/du får behålla.
Det viktiga är att du svarar, iallafall när det gäller uppgifter för utgifter för det måste du också fått frågan om?
Vet att kronofogden pratade med mitt lönekontor för att dubbelkolla att inkomstuppgifterna stämde (har jag fått reda på i efterhand)
Tänker att det beror på när lönekörningen är på din arbetsplats om de hinner dra på november lönen eller inte. Men det går fort när uppgifterna är inrapporterade. Så om du svarar på det till den 18e så har arbetsgivaren troligen beslutet den 20e. Hade det varit på min arbetsplats hade november varit färdigt 'påväg till utbetalning'.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp