Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Reda ut min ekonomi, Samlingslån

Ansök om betalningsfria månader m.m. Lägg dom pengarna på kreditkortet

Ansök om betalningsfria månader m.m. Lägg dom pengarna på kreditkortet

Ok tack för tipset! Förstår att det där kreditkortet gör mycket för kreditbetyget på uc! Hur mkt skillnad kommer det göra tror du/ni om jag har 12 % nu?

Om du betalar av och sedan avslutar krediten kommer betyget tillfälligt öka. Så om du ska ansöka om blanco i mars så rekommenderar jag att betala av så mycket du kan.

Enligt min erfarenhet för krediter mest på betyget

Om du betalar av och sedan avslutar krediten kommer betyget tillfälligt öka. Så om du ska ansöka om blanco i mars så rekommenderar jag att betala av så mycket du kan.

Enligt min erfarenhet för krediter mest på betyget

Okej! Men räcker det inte bara att betala in allt så det är nollat? Måste jag verkligen avsluta det också?

Nu har jag betalat in och avslutat kreditkortet! Så bara att vänta in att betyget höjs nu då?

Kanske var otydligt. Med höja betyget menar jag högre uc-score o sämre för kreditbetyget. Detta kommer troligtvis vara i 1-2 månader efter du har avslutat betyget men samtidigt kommer du aldrig få ett lägre betyg i längden

Kanske var otydligt. Med höja betyget menar jag högre uc-score o sämre för kreditbetyget. Detta kommer troligtvis vara i 1-2 månader efter du har avslutat betyget men samtidigt kommer du aldrig få ett lägre betyg i längden

Hur kan kreditbetyget i % bli sämre om man betalar av ett kreditkort och sedan avslutar det?

Hur kan kreditbetyget i % bli sämre om man betalar av ett kreditkort och sedan avslutar det?
När det avslutas kan det först bli sämre men några månader efter kan det bli bättre
UC ser kreditkort som en buffert. Men man ska inte ha för mycket kreditkort på UC förstås. Beror på övriga förutsättningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp