Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rebilla kreditkort

Hej

Är det någon som vet om rebillas kreditkort rapporteras in till UC? Min kompis har ett kreditkort hos dem och han har haft dem i ca 3 månader nu. De tog full uc och han blev beviljad högsta beloppet hos dem. Vi kollade hans UC betyg på kreddy och den låg på 0.2 men när vi kollade hans krediter syntes det bara hans komplett och Okq8 krediter men inte rebillas. Alla hans krediter ligger på ca 30% av utnyttjande grad.

Tänkte om det är så för någon annan med för tänkte isåfall söka den!

Med tanke på att Credway,Credigo OCH Easycredit rapporterar in till UC och med tanke på att dom dessutom tog FULL UC på din kompis så kan jag inte se annat än att dom faktiskt rapporterar till UC...

De rapporterar in till UC, ja.
Jag har förövrigt kortet och är nöjd. Vaskade mitt Revolut Metal för att Rebilla inte heller har valutapåslag, har 2% cashback och inga avgifter dessutom. Använder även Rebillas sparkonto, där deras sparränta ligger på 1% rörlig med fria uttag. Vi kommer se mycket av denna aktör i framtiden! :tummen:

Jag kikade precis på Rebillas kreditkort och såg då att inte bara kreditutrymmet är individuellt satt utan även räntan på kortet. För närvarande ligger det tydligen på mellan 4,95% - 24,95%.

En fråga till er som skaffat kortet, vilken ränta har ni fått och vad hade ni för förutsättningar?

Beroende på vad man i realiteten kan landa in på för ränta kan Rebillas kort vara riktigt intressant.

Jag kikade precis på Rebillas kreditkort och såg då att inte bara kreditutrymmet är individuellt satt utan även räntan på kortet. För närvarande ligger det tydligen på mellan 4,95% - 24,95%.

En fråga till er som skaffat kortet, vilken ränta har ni fått och vad hade ni för förutsättningar?

Beroende på vad man i realiteten kan landa in på för ränta kan Rebillas kort vara riktigt intressant.
Det är inte många som får under 19,90% i ränta. Detta är inget kort som man ska använda så mycket avbetalningar på. De är stenhårda på inbetalningarna och har dyra förseningsavgifter. Värt att tillägga är att de kör faktura på mail och det är inte möjligt med autogiro eller e-faktura. Jag nyttjar detta kort endast för 2% cashback(mat osv) och utlandsresor där det inte är något valutapåslag. Jag betalar hela beloppet direkt(räntefritt) vid fakturering. Skulle rekommendera dig Nordea Gold om du är ute efter låg ränta om du vill köra delbetalning.

2% cashback låter lite?

Säg att man handlar för 5.000 typ en normal månad. Då får man hundra spänn?

2% cashback låter lite?

Säg att man handlar för 5.000 typ en normal månad. Då får man hundra spänn?
Många bäckar små är nyckeln till en sund privatekonomi @Terry_
Det är kortet som har högst cashback på fysiska affärer på marknaden! Dessutom helt fri från några som helst avgifter. Jag använder det som sagt bara detta åt nödvändiga inköp. Slå det på några år så tjänar man en par tusenlappar ;)

Det är inte många som får under 19,90% i ränta. Detta är inget kort som man ska använda så mycket avbetalningar på. De är stenhårda på inbetalningarna och har dyra förseningsavgifter. Värt att tillägga är att de kör faktura på mail och det är inte möjligt med autogiro eller e-faktura. Jag nyttjar detta kort endast för 2% cashback(mat osv) och utlandsresor där det inte är något valutapåslag. Jag betalar hela beloppet direkt(räntefritt) vid fakturering. Skulle rekommendera dig Nordea Gold om du är ute efter låg ränta om du vill köra delbetalning.

Att de sätter ut en räntesats mellan 4,95% och 24,95% där i stort sett ingen får en så låg ränta som 4,95% stör mig oerhört! Det hade varit ett intressant kort om jag kunnat komma ner nära 4,95%, men det verkar nog inte troligt. Tack för tipset om Nordea Gold! Hade glömt det kortet.

Att de sätter ut en räntesats mellan 4,95% och 24,95% där i stort sett ingen får en så låg ränta som 4,95% stör mig oerhört! Det hade varit ett intressant kort om jag kunnat komma ner nära 4,95%, men det verkar nog inte troligt. Tack för tipset om Nordea Gold! Hade glömt det kortet.
Så är det! Som sagt. Jag nyttjar detta kort endast för att erhålla bonus och att kreditinstitutet får stå för risken med deras pengar, och inte mina. Ett lån utan ränta helt enkelt, som jag betalar tillbaka när fakturan kommer. Vid lön så betalar jag alla mina räkningar från lönekonto och för över resten till Sparkonto med ränta. Mitt lönekonto står alltid på 0kr. Sen får kreditkortet med cashback jobba. Det tråkiga var att min fina UC åkte upp 0,4% i och med förfrågan. Sen blev det en upplysning på creditsafe också för den som undrar.

Senast ändrad:
Så är det! Som sagt. Jag nyttjar detta kort endast för att erhålla bonus och att kreditinstitutet får stå för risken med deras pengar, och inte mina. Ett lån utan ränta helt enkelt, som jag betalar tillbaka när fakturan kommer. Vid lön så betalar jag alla mina räkningar från lönekonto och för över resten till Sparkonto med ränta. Mitt lönekonto står alltid på 0kr. Sen får kreditkortet med cashback jobba. Det tråkiga var att min fina UC åkte upp 0,4% i och med förfrågan. Sen blev det en upplysning på creditsafe också för den som undrar.
Uc och creditsafe?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp