Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Re:member, varför det tar så långt tid?

Hej!

Ansökte ett lån från re:member (via lendo), blev beviljad i måndags, signerade då. Och det stod att jag blev beviljad, (även högre belopp än vad jag sökt) men jag tog det jag hade ansökt om istället. Utbetalning sker enligt plan och skulle ta upp till 3 dagar.

Nu har det gått 4 dagar (fredag) utan någon utbetalning, är det någon som vet hur deras process fungerar och varför det tar så långt tid?

Får man bekräftelse på utbetalning? Kommer dom idag eftermiddag kanske? Kan någon förklara lite hur gick för er?

Jag sökte i fredags och blev beviljade. De skickade ett sms att ansökan var godkänd och utbetalning inom 3-5 dagar. Fick även mejl med samma uppgifter. Sökte via lendo.
Pengarna kom på tisdag kl 13.
Har ställt en fråga via mina sidor och de är otroligt sega på att svara så kanske mycket att göra sinkar lite.

Jag sökte i fredags och blev beviljade. De skickade ett sms att ansökan var godkänd och utbetalning inom 3-5 dagar. Fick även mejl med samma uppgifter. Sökte via lendo.
Pengarna kom på tisdag kl 13.
Har ställt en fråga via mina sidor och de är otroligt sega på att svara så kanske mycket att göra sinkar lite.

Konstigt. Jag fick inget mail efter att jag signerat min ansökan, trots att det stod godkänt för utbetalning och signerad. Jag har inte fått någon bekräftelse. Jag ansökte måndag kl 18.00
nu fredag kl 15.30 har jag inte fått något på kontot eller någon infromation om hur det går, även fast allt stämde och inga kompletteringar behövdes, de stod helt enkelt att jag var beviljad. Vad tror ni?

Ring och kolla, tror att det är enklast eftersom det verkar vara lite olika när utbetalningen sker.

Jag har inte möjlighet att ringa under öppettider, kan även inte nå dom via mail heller.

Har försökt logga in via bank id via deras sida men det står att "konto saknas".

Dom kan väl inte makulera min ansökan efter att jag signerat avtalet och blivit beviljad och godkänd? Det skulle vara konstigt. För jag fick ju till och med erbjudande att ansöka om högre belopp vid signering, men valde det jag ansökte om.

Kan det bara vara så att det tar tid? Jag ansökte Måndag 18.00. Måste man alltid få SMS vid utbetalning?

Det var konstigt. När jag fick smset fanns utbetalningen på " min sida" så jag kunde se att det var ok. Kan vara hög belastning. Avvakta till måndag och försök att få kontakt med dom då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp