Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Re:member flex kreditkort

Har du fått svar av remember än? Undrar också hur lång tid det tar. Man kanske kan se det innan på min sida om man loggar in?

Min ansökan blev beviljad inom en timme. Sökte online, fick svar på sms och mejl att det var beviljat. Fick en länk där jag kunde signera med E-leg. Där stod det att jag fått en kredit på 20000 kr. Fick även välja pinkod online.

Har för mig att jag ansökte på en onsdag. Och jag hade kortet i brevlådan på måndagen veckan efter. Allt var väldigt smidigt.

Dock var det en chansning från min sida när jag sökte om kortet. Har nämligen 2 gamla betalningsanmärkningar. Men tänkte att eftersom att jag fick ett mindre lån godkänt hos dem för några månader sedan, och att min årsinkomst är uppdaterad nu så slängde jag iväg en ansökan.

Årsinkomst: 5380000 kr
UC-score: 7,4%
FF: 7
Underskott: 46000 kr
Blancolån: 1600000 kr
Anmärkningarna försvinner om 13 månader.

Min ansökan blev beviljad inom en timme. Sökte online, fick svar på sms och mejl att det var beviljat. Fick en länk där jag kunde signera med E-leg. Där stod det att jag fått en kredit på 20000 kr. Fick även välja pinkod online.

Har för mig att jag ansökte på en onsdag. Och jag hade kortet i brevlådan på måndagen veckan efter. Allt var väldigt smidigt.

Dock var det en chansning från min sida när jag sökte om kortet. Har nämligen 2 gamla betalningsanmärkningar. Men tänkte att eftersom att jag fick ett mindre lån godkänt hos dem för några månader sedan, och att min årsinkomst är uppdaterad nu så slängde jag iväg en ansökan.

Årsinkomst: 5380000 kr
UC-score: 7,4%
FF: 7
Underskott: 46000 kr
Blancolån: 1600000 kr
Anmärkningarna försvinner om 13 månader.

Tog dom ingen UC?

Jo, det togs en fullständig UC. Men jag antog/chansade på att det skulle kunna gå att få kreditkortet bl.a pga att jag höjt min årsinkomst med ca 90000 kr. Samt att jag ca två månader tidigare fick ett lån hos dem.

Dessutom så hittade jag ingenstans på deras hemsida där det stort klart och tydligt att man INTE får ha betalningsanmärkningar. Sen så är jag i en situation nu då en FF varken gör mer eller mindre för mig.

Jo, det togs en fullständig UC. Men jag antog/chansade på att det skulle kunna gå att få kreditkortet bl.a pga att jag höjt min årsinkomst med ca 90000 kr. Samt att jag ca två månader tidigare fick ett lån hos dem.

Dessutom så hittade jag ingenstans på deras hemsida där det stort klart och tydligt att man INTE får ha betalningsanmärkningar. Sen så är jag i en situation nu då en FF varken gör mer eller mindre för mig.

Konstigt, men glädjande för dig.

Jag har 3 anmärkningar som alla försvinner inom ett halvår. Men risken är stor att Remember gick mer på din betalningshistorik, än på förekomsten av betalningsanmärkningar hos din UC. Så jag låter bli att chansa.

Konstigt, men glädjande för dig.

Jag har 3 anmärkningar som alla försvinner inom ett halvår. Men risken är stor att Remember gick mer på din betalningshistorik, än på förekomsten av betalningsanmärkningar hos din UC. Så jag låter bli att chansa.

Eftersom du bara har ett halvår kvar med dina anmärkningar så är det ju klokt att vänta. :) När jag själv har ett år kvar på mina anmärkningar så tänker jag inte dra på mig någon FF (om jag inte hamnar i en situation då jag måste). Hade varit skönt att vara helt fri från betalningsanmärkningar och UC-FF den dagen. :)

Sökte nu i måndags. Nu onsdag ingen bekräftelse på varken beviljat eller avslag. Hur länge ska man vänta? Verkar i tråden att folk har väntat i mer än fem dagar. Sen får man inget mer veta hur det gått för dessa om de fick kortet eller inte. Försökte med Bn men där fick jag avslag, antagligen att jag inte har deras minimi årsinkomst. Står ju inget vad de kräver för inkomst så jag chansade (dumt nog). Annat kan det inte vara. Har inga anmärkningar och hög Uc scoring på 0,7 men låg inkomst.

Ok, idag torsdag, damp det ned i både sms och i mail att de behövde kompletterande dokument där inkomstdeklaration och tre månaders kopia på lön. Så mer dagar att vänta innan besked då o_O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp