Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ratsitkatalogen med allas inkomster och anmärkningar!!!!!

Fick detta på mejlen idag vet inte om det är bra eller dåligt vad tycker ni?

Ratsitkatalogen — för dig som är affärssmart.

Nu lanserar vi Ratsitkatalogen för dig som känner att du vill veta vem du gör affärer med eller helt enkelt vill ha koll på din omgivning. Den innehåller inkomst av tjänst, kapital och näringsverksamhet samt betalningsanmärkning JA/NEJ för alla svenskar. Katalogen är bra att ha vid exempelvis köp-, sälj-, hyres-, avtals- eller anställningssituationer. Att vara upplyst om personers ekonomi ger fördelar i många situationer både för privatpersoner och företag.

Alltid färska uppgifter – 5,4 miljoner godkända deklarationer

Ratsitkatalogen innehåller de senaste uppgifterna om inkomster och anmärkningar för alla privatpersoner över 18 år. Katalogen säljs i kommunutgåvor för 199 kr per katalog. Skatteverket har precis godkänt 5 355 811 deklarationer och Ratsitkatalogen Juni 2015 är givetvis uppdaterad med alla dessa.

Visste du att omkring var femtonde person i Sverige har betalningsanmärkning — i vissa kommuner upp till var åttonde. Antal personer i Sverige som tjänar över 1 miljon kr om året är ca 65.000 varav endast en femtedel av dessa är kvinnor.

Senast redigerad av en moderator:
Inget nytt egentligen, innehållet har de sålt i flera år om än i olika produkter vill jag minnas.

Får nog ganska liten konsekvens då detta redan funnits tidigare. Tvärtom verkar det vara lite dyrare nu och snävare urval (kommun för kommun), vilket antagligen gör att färre "orkar" hålla på med den.

Ok jag förstår, nu har jag inga anmärkningar men i princip så kan alltså mina grannar kolla min inkomst och ev. anmärkningar om de vill eller har jag fattat fel.

Vet många som prenumerar på kataloger med inkomster mm..har väl funnits så länge ja kan minnas, taxeringskalendern heter den tror jag.

Ok jag förstår, nu har jag inga anmärkningar men i princip så kan alltså mina grannar kolla min inkomst och ev. anmärkningar om de vill eller har jag fattat fel.

Japp, så är det. Men den informationen har ratsit och andra aktörer redan försett sina kunder med i ett flertal år.

Har det även funnits med anmärkningar tidigare?

Det är ett sjukt system. Man kan få ut ännu mer uppgifter om man vänder sej direkt till Skattemyndigheten. Lagen behandlar det heller inte lika, om du söker efter uppgifterna elektroniskt, så måste du ha ett giltigt skäl och en omfrågandekopia skickas ut, men att läsa i en katalog eller vända sej till Skattemyndigheten, så händer ingenting.

Beställde katalogen iaf, får se om det var värt slantarna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp