Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rapport och beslut löneutmätning

Frågan är, hur ska man skriva angående län och så? Har en grundlön just nu på 35000 i månaden, men har dom senaste åren jobbar i en pandemi där jag både tvingats jobba extra och har jobbat extra som gjort att jag hade inkomst runt 45000 i månaden 2020 och nära 50 2021. Kommer ju få behålla den summan jag ska ha, men kommer man använda sig av summan jag tjänade förra året blir det ju helt galet. Läste nånstans att man tog via skatteverket, tar man då min senaste månad (september) så fick jag den månaden semesterersättning samt retroaktiv löneökning från april, så blir ju inte heller rättvist. Får väl ange 35000 så får jag se vad de säger, men ska få behålla 12980 preliminär beräkning stämmer. Har fortfarande inte fått nått papper om att skicka in löneuppgifter eller hyra osv.
Man skriver sin grundlön + ev ob om man har det.

Man skriver sin grundlön + ev ob om man har det.
Då får jag skriva endast grundlön. Inom mitt yrke så får jag allt utöver grundlön som möjlighet att ta ut i pengar eller i tid, men måste inte så sparar på hög. Så kommer inte tjäna mer än 35000. Då får det bli så, sen kommer de ju räkna det på annat sätt gissar jag på, men så länge jag får den minimi summan jag ska ha varje månad så är det ok.

Då fick jag via kivra papper och redogörelse för inkomster. Senast 1/11.

Jobbar du av nån anledning inte heltid - skriv vilken vilken omfattning du jobbar (tex 75%) det så att KFM räknar rätt.
Vet inte varför jag skulle skriva hur många procent jag jobbar? Jag vet vad min lön är på dom procenten jag jobbar och det är det jag angav. Funkade alldeles utmärkt:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp