Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Råkat ta bort autogiro på förskottslön

Hej,
Fick hjälp att rensa i mina autogiron och råkade ta bort autogirot på Förskottslön nu idag. De ska dra pengar på tisdag. Vad händer nu? Hjälp?

Då får du ringa dem och fråga hur du gör en manuell inbetalning istället och göra ett nytt medgivande om autogiro.

Gör du bara inbetalningen samma dag (eller redan i morgon) som dom skulle dra borde det inte bli några problem :)

Vilken tur! Tack för hjälpen!
Om de inte får in betalningen i tid då (tänker om jag inte lyckas få tag i betalningsuppgifterna eller krånglar till det så det kommer in försent), vad händer då?

Jag vet inte hur det funkar med förskottslön, om man får någon form av påminnelseavgift...jag vet ju bara om jag missat någon gång med försäkringar, då brukar jag få ett brev om att dom drar dubbelt nästa månad. Du får helt enkelt inte ge dig förrän du fått tag i uppgifterna i morgon :) Lycka till!

Glöm inte be om ett nytt autogiromedgivande bara så du har det löst tills nästa gång

Be dom lägga till det igen. Förmodligen kommer dom behöva din underskrift och det går inte med bank-id, så du måste få en blankett med posten och skicka tillbaka. Annars kan du betala med avi hos dom flesta om du inte vill ha autogiro längre. Be om det isåfall hos kundtjänsten. Då får du troligen aviavgift däremot.

Tack! Det händer inget värre då?

Nej. Men du får nog göra den här månadens inbetalning manuellt. Och som jag skrev ovan lägga till ett nytt autogiro med underskrift på blankett som dom antagligen kommer skicka till dig från Förskottslön.

Vilken tur! Tack för hjälpen!
Om de inte får in betalningen i tid då (tänker om jag inte lyckas få tag i betalningsuppgifterna eller krånglar till det så det kommer in försent), vad händer då?

Antagligen ingenting. Möjligen om det blir flera dagar så kanske du hinner få en påminnelseavgift på 60:- eller så, men troligen inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp