Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råd vid föräldraskap, löneutmätning, studier... relationer

Hej.

Den 24 december kommer tomten med mitt första barn... Eller ja, BF-datumet är satt till den 24 december. God jul!

Jag har 750k hos KF och löneutmätning. Jag studerar heltid, extrajobbar ibland och fick i somras när jag sommarjobbade behålla cirka 7000 per månad efter löneutmätningen.
Jag har ett år kvar på studierna och tar fullt CSN för att kunna bidra till hushållskassan, men jag ser inget ljus i framtiden.

Hennes ekonomi är god men det blir så klart drabbat nu när jag inte får CSN i december och elräkningarna förväntas ligga på över 20 000kr. Jag har sålt allt jag har och äger samtidigt som skulderna på KF bara tickar uppåt. Jag har sökt och blivit nekad skuldsanering. Varför man skaffar barn med skulder, det får ni fråga någon annan. Jag har tyvärr inte något svar på det.

Men jag undrar ... hur gör man? Hur överlever jag? Hur kan jag känna att jag tillför något till familjen? Hennes föräldrar vet inte om mina skulder, hon har hjälpt mig bäst hon kan och kan inte göra mer. Hon har redan lån på sig på cirka 600 000 som hon hjälpt mig med, trots detta hamnade jag hos KF på grund av psykisk ohälsa och spelmissbruk. Missbruket har jag haft kontroll över fram till nu en månad tillbaka då jag bränt all CSN på att försöka vinna tillbaka, för det är den enda utvägen jag kan se.

Jag mår så dåligt av att inte kunna bidra till min familj och jag känner ibland att jag inte vill leva mer. Men samtidigt blir det ju inte bättre av att jag dör... men om jag gör det så får iallafall hon en peng från försäkringsbolaget, så det är ju alltid något. Men.... ja nej, det är inga seriösa tankar. Men, mörkt är det oavsett.

Hur överlever jag? Hur mår jag bättre? Hur gör man?

Snälla hjälp. För jag ser ingen utväg. :( Jag kan inte se henne i ögonen och jag kan inte se hennes föräldrar i ögonen för de tror ju att "jag bara studerar och har dålig ekonomi" men det är så mycket, mycket värre...

Grattis till att du ska bli pappa, det är inte alla förunnat. Faktiskt inte heller att träffa någon som tycker om en.
Träffade min brors dotter idag som är 2 år och hon strålar som en sol, ett riktigt lyckopiller.
Sluta spela är väl ett av svaren och fråga dig själv varför du lägger ner tid på sånt skit som leder till ekonomiska problem.
Vårda istället relationen till sambon med den tid du då får. Någon klok människa sa typ att det finaste vi kan ge varandra är vår tid.
Är du deprimerad kan det vara läge att kontakta sjukvården för att få hjälp.

För att stoppa en löneutmätning är det nödvändigt att förhandla med borgenären om direkt betalning av skulden. Det är också möjligt att träffa en överenskommelse om att förskjuta återbetalningen av skulden. Om de två parterna kommer överens om en lösning måste borgenären överlämna frigivningen till arbetsgivaren för sin gäldenär för att få ett slut på beslaget.

Hej.

Den 24 december kommer tomten med mitt första barn... Eller ja, BF-datumet är satt till den 24 december. God jul!

Jag har 750k hos KF och löneutmätning. Jag studerar heltid, extrajobbar ibland och fick i somras när jag sommarjobbade behålla cirka 7000 per månad efter löneutmätningen.
Jag har ett år kvar på studierna och tar fullt CSN för att kunna bidra till hushållskassan, men jag ser inget ljus i framtiden.

Hennes ekonomi är god men det blir så klart drabbat nu när jag inte får CSN i december och elräkningarna förväntas ligga på över 20 000kr. Jag har sålt allt jag har och äger samtidigt som skulderna på KF bara tickar uppåt. Jag har sökt och blivit nekad skuldsanering. Varför man skaffar barn med skulder, det får ni fråga någon annan. Jag har tyvärr inte något svar på det.

Men jag undrar ... hur gör man? Hur överlever jag? Hur kan jag känna att jag tillför något till familjen? Hennes föräldrar vet inte om mina skulder, hon har hjälpt mig bäst hon kan och kan inte göra mer. Hon har redan lån på sig på cirka 600 000 som hon hjälpt mig med, trots detta hamnade jag hos KF på grund av psykisk ohälsa och spelmissbruk. Missbruket har jag haft kontroll över fram till nu en månad tillbaka då jag bränt all CSN på att försöka vinna tillbaka, för det är den enda utvägen jag kan se.

Jag mår så dåligt av att inte kunna bidra till min familj och jag känner ibland att jag inte vill leva mer. Men samtidigt blir det ju inte bättre av att jag dör... men om jag gör det så får iallafall hon en peng från försäkringsbolaget, så det är ju alltid något. Men.... ja nej, det är inga seriösa tankar. Men, mörkt är det oavsett.

Snälla hjälp. För jag ser ingen utväg. :( Jag kan inte se henne i ögonen och jag kan inte se hennes föräldrar i ögonen för de tror ju att "jag bara studerar och har dålig ekonomi" men det är så mycket, mycket värre...
Du kan aldrig ta över kontrollen över ett missbruk om du inte väljer själv att ändra på ditt beteende. Då menar jag inte att komma och säga att man har lyckats 1 månad. Utan det tar LÅNG tid. Man lever i förnekelse och så är det. Det är bara att acceptera att det har gått åt helvete. Det är bara du som kan göra en förändring, ingen annan.
Det du kan göra nu är att ta kontakt med spelberoendegruppen. Ta tag i ditt liv och gör en livsförändring. Ta kontakt med psykolog. Blocka dig själv från alla spelsidor från och med NU. Kolla om du kan extra jobba någonstans. Var ärlig mot dig själv och till dina närstående. Det är bara att brösta upp och lägga korten på bordet och säga som det är. Så länge du inte gör en förändring så kommer du bara att må sämre och stampa på sammavis dag ut och dag in. Det finns ljus i tunneln. Be om hjälp.

Hej.

Om du tar ditt liv så får hon inga pengar från försäkringen då det inte gäller för suicid
Livet är värt så mycket mer än pengar.
Börja med att vara ärlig till din sambo och berätta för henne hur läget är.
Försök att få en samtalskontakt för att få hjälp med det du känner.
Sluta spela, omedelbart spelstopp.
Försök hitta glädjen i att bli pappa även om det känns tungt just nu.
Framförallt var rädd om dig. <3

Ändra tankesätt. Vill man sluta så går det och vill du sluta så börja med var ärlig… du ska bli pappa nu det om något borde va en bidragande faktor till att sluta? Den enda som kan göra något är du själv. Vill man så går det vill man inte till 100% så går det inte. Risk för att låta hård ja. Men det är den hårda sanningens går ej tycka synd om sig själv dalta osv det är bara att starta din förändring och kasta offerkoftan. Vill man så går det det är ingen som tvingar än att spela. Allt tar tid och det kommer koma mångs motgångar antingen slängar man på sig offerkoftan eller så lär man sig av sitt misstag.

nu fick du höra den äkta sanningen det är ingen dans på rosor det är ett jävla krigande. Men den enda som kan påverka det är du själv.

/ en nykter drog och spelmissbrukare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp