Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd/tips kfm/utmätning...släppa allt.

Vad tror ni om möjligheten för sanering?

Alltså lutar det åt att ca skulder på ca 850k hannar hos Kfm.
Flytt beslut räknat de väl man man inte kommer kunna betala av detta på överskådlig framtid?

Vad tror ni om möjligheten om få behålla bilen? Lämnar barnen 0630 och redan nu 10 min sen till jobbet varje dag. Utan bil ca 1 timme sen... Det borde ha betydelse så att Kfm förstår att man inte för kicken pga det o ännu förändrad situation.
Men hur kan ni bara ha 7700 om ni har barn? Jag har räknat och räknat på den där kalkylen nämligen. Ni ska ju ha pengar kvar till barnen med. Har ni verkligen fått rätt beräkning om ni bara har 7700 kr kvar??? Nedan är saxat från KFM

I förbehållsbeloppet ingår dels din boendekostnad, dels ett normalbelopp som ska täcka dina vanliga levnadsomkostnader. I normalbeloppet ingår bland annat kostnaden för mat, kläder, hygien, telefon, hushållsel, försäkringar och andra mindre utgifter för tillfälliga behov. Hur stort normalbeloppet ska vara bestäms av riksdagen och justeras en gång per år.
För 2017 är normalbeloppet:
  • 4 734 kronor för en ensamstående vuxen
  • 7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor
  • 2 512 kronor för barn till och med 6 år
  • 2 891 kronor för barn 7 år eller äldre
Med ett barn blir det alltså minst 10332 kr kvar i normalbeloppet. Så ser det ut när jag räknar för min egen del. Hur kan det vara sån skillnad för dig?

Förlåt mig vi få till barnen me men hälften av 7800 är ju 3900 per person o då ska andra räkningar betalas så som telefon bredband m.m el

Du har 3 barn och en sambo med ganska dålig inkomst, då låter inte beloppet sådär jättekonstigt.
Jag skulle gissa att förutsättningarna för skuldsanering just nu är ganska dåliga, pga att din sambo har inkomst från a-kassan, en sån inkomst anses inte vara långvarig och hon förväntas ju få ett arbete inom kort, så jag skulle säga att skuldsanering kan vara mer aktuellt när hon åter har ett arbete och familjens inkomster är mer jämn.

Men hur kan ni bara ha 7700 om ni har barn? Jag har räknat och räknat på den där kalkylen nämligen. Ni ska ju ha pengar kvar till barnen med. Har ni verkligen fått rätt beräkning om ni bara har 7700 kr kvar??? Nedan är saxat från KFM

I förbehållsbeloppet ingår dels din boendekostnad, dels ett normalbelopp som ska täcka dina vanliga levnadsomkostnader. I normalbeloppet ingår bland annat kostnaden för mat, kläder, hygien, telefon, hushållsel, försäkringar och andra mindre utgifter för tillfälliga behov. Hur stort normalbeloppet ska vara bestäms av riksdagen och justeras en gång per år.
För 2017 är normalbeloppet:
  • 4 734 kronor för en ensamstående vuxen
  • 7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor
  • 2 512 kronor för barn till och med 6 år
  • 2 891 kronor för barn 7 år eller äldre
Med ett barn blir det alltså minst 10332 kr kvar i normalbeloppet. Så ser det ut när jag räknar för min egen del. Hur kan det vara sån skillnad för dig?
Du missar att dividera med 2. 7820 och ett barn för 2512, och det är vad familjen totalt sett skulle ha, men det är ju 2 vuxna, och då delar man på 2.

Men summan anges ju för par och nea skrev VI så varför ska det då delas på 2 igen?
Nu förstår jag ingenting av din förklaring lasseman.
Det står ju tydligt i tabellen för singel och för par. Också att det är vad som ska vara kvar efter kostnad för boende, bensin, barnomsorg ev annat. Men du säger att det alltså kan vara under de värden som anges?

Jaha då kan jag inte lita till uträkningen utan måste nog ringa och fråga. När det står minsta belopp att behålla tillsammans så tror man ju att det gäller.

Kanske missat något inlägg, jag tänkte på "Med ett barn blir det alltså minst 10332 kr kvar i normalbeloppet. Så ser det ut när jag räknar för min egen del. "
Då har du räknat på "sambo" samt ett barn som inte är så gammalt. Beloppet 10332 skulle kunna stämma, om din sambo saknar inkomst helt och hållet, eller har CSN.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp