Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råd, stora summor hos kronofogden

Snälla ge mig råd och tips på hur man blir fri från kronofogden.. allt känns så hopplöst :,(

Jag har ca 200 000 hos kf nu och ca 300 000 som ännu ej gått till kf. Utmätning på 2300 kr varje månad. Jag har försökt hitta ett extra jobb men det är väldigt svårt att få det att klaffa med mitt ordinarie.
Har inte heller någon som kan hjälpa mig :,(
Har lyckats betala av ca 90 000 själv vilket jag är stolt över men nu känns det som om räntor tickar och jag känner mig så fast :,(

Fortsätt sök extrajobb, att öka inkomsten gör underverk för skulderna. (men kolla hur det påverkar din utmätning)
Har du saker av värde du kan sälja? Klockor, konst, smycken, gamla föremål?
Minska utgifterna och kunna lägga mer på skulderna?

de 300 k som ännu inte gått till Kf, kommer de att hamna där? Eller klarar du av att betala på dem? Avbetalningsplaner, uppgörelser, fryst ränta? Ring runt till alla.

Det gäller att få koll på kapital och räntor och att se till att man betalar av mer än bara räntor varje månad. Det finns ett flertal strategier och hur just du kan göra beror ju på.

Jämka och betala av på det lån med högst ränta för jämkningspengarna alternativt se om du kan klara avbetalningarna på det som ännu inte gått till fogden med jämkningspengarna.

Höj inkomsten, se till att löneutmätningen är baserad på korrekta uppgifter.

Sök skuldsanering. Har själv precis gett upp min plan om att lyckas betala allt själv så sökte sanering förra veckan. Bara vänta och se.

Vad jobbar du med? Tänkte om du kan jobba övertid eller om du jobbar skift eller inom vården så om du kan ta extra pass.
Brukar du få tillbaka på skatten? I såna fall ansök om jämkning så kan du ta dom pengarna och lägga på skulderna.

Kan vara svårt om man har utmätning på lön att ha råd att ha avbetalning vid sidan av utmätning.
2300 kr som dras till kfm varje månad gör tyvärr knappt så att skulden minskar pga ränta.

Vore kanske bäst att släppa allt till kfm och ansöka om skuldsanering.

Hoppas allt ordnar sig.

Snälla ge mig råd och tips på hur man blir fri från kronofogden.. allt känns så hopplöst :,(

Jag har ca 200 000 hos kf nu och ca 300 000 som ännu ej gått till kf. Utmätning på 2300 kr varje månad. Jag har försökt hitta ett extra jobb men det är väldigt svårt att få det att klaffa med mitt ordinarie.
Har inte heller någon som kan hjälpa mig :,(
Har lyckats betala av ca 90 000 själv vilket jag är stolt över men nu känns det som om räntor tickar och jag känner mig så fast :,(
Utmätning på 2300?? Det låter oerhört lite.

Utmätning på 2300?? Det låter oerhört lite.

Det är ju förhållande till inkomst, men en undersköterska eller liknande, ensamstående med 1-2 barn finns det oftast inte mer utrymme på

Från att se vad de kan utmäta och totala skulden är skuldsanering något du bör titta upp.

Gör inga extra inbetalningar är pengar i sjön i detta läge, råder dig att gå till skuldrådgivare via din kommun så kommer dom hjälpa dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp