Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd om samlingslån och medsökande?

Hej vänner!
Eftersom här finns ruskigt mycket rutin tänkte jag höra vad ni tror om följande.
Jag skall senare i veckan söka ett samlingslån på ca 250k.
Troligtvis klarar jag av att få det själv men för att vara säker och för att få bäst ränta har jag en fundering. Min mor ställer upp som medsökande om jag vill eller behöver detta. Hon är riktigt ordentligt kreditvärdig med en inkomst de senaste 10 åren på över miljonen + att hon har pengar på banken m.m.
Problemet är att hon är 78 år men jobbar fortfarande.
Min fråga är om ni tror att jag kan förlora något på att hon är medsökande eller om ni tror att jag får en fördel av detta?
Tack på förhand!

Ingen som har någon tanke om detta, skulle verkligen uppskatta det?

Min frågeställning är alltså om ni tror min mors ålder kan sätta käppar i hjulet och att det isf är bättre att lämna henne utanför?

Senast ändrad:
Ingen som har någon tanke om detta, skulle verkligen uppskatta det?

Min frågeställning är alltså om ni tror min mors ålder kan sätta käppar i hjulet och att det isf är bättre att lämna henne utanför?
Jag skulle lämna henne utanför för hon kommer inte tillföra något och banken ser hennes ålder som en risk

Hej vänner!
Eftersom här finns ruskigt mycket rutin tänkte jag höra vad ni tror om följande.
Jag skall senare i veckan söka ett samlingslån på ca 250k.
Troligtvis klarar jag av att få det själv men för att vara säker och för att få bäst ränta har jag en fundering. Min mor ställer upp som medsökande om jag vill eller behöver detta. Hon är riktigt ordentligt kreditvärdig med en inkomst de senaste 10 åren på över miljonen + att hon har pengar på banken m.m.
Problemet är att hon är 78 år men jobbar fortfarande.
Min fråga är om ni tror att jag kan förlora något på att hon är medsökande eller om ni tror att jag får en fördel av detta?
Tack på förhand!
Kan inte hon låna dig pengar istället?

Om hon har pengar kan väl hon låna dig så betalar du till henne utan ränta. Om hon nu har väldigt mycket pengar jag skulle gjort så i alla fall

Jag skulle lämna henne utanför för hon kommer inte tillföra något och banken ser hennes ålder som en risk
Tack för din input!
Jag tar gärna emot fler åsikter?

Ni som skriver att jag istället ska låna av min mor tackar jag också för tipsen även om det var absolut inte det saken gäller!

Tack för din input!
Jag tar gärna emot fler åsikter?

Ni som skriver att jag istället ska låna av min mor tackar jag också för tipsen även om det var absolut inte det saken gäller!
Med tanke på hennes ålder så vet jag inte om det hjälper att ha med henne

Uppdatering!

Sökte via Lendo och tog med min mor som medlåntagare. Fick ett gäng erbjudande och valde Coop 6.78% ränta och inget lösenkrav eller annat strul.
Alltså spelar inte åldern någon roll på den medsökande.
Min UC gick från 0,8 till 1,1 efter att kreditupplysningen gjorts.
Nu blir det spärr för min del på alla lånebolag.
Tack för hjälpen!

Uppdatering!

Sökte via Lendo och tog med min mor som medlåntagare. Fick ett gäng erbjudande och valde Coop 6.78% ränta och inget lösenkrav eller annat strul.
Alltså spelar inte åldern någon roll på den medsökande.
Min UC gick från 0,8 till 1,1 efter att kreditupplysningen gjorts.
Nu blir det spärr för min del på alla lånebolag.
Tack för hjälpen!
Stort grattis! Jag har spärrat mig på alla sms lån såsom Credifi,binly,saldo,loanstep alla möjliga skit lån.
Gör de du också för man faller snabbt tillbaka!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp