Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd och tips mottages varmt

Hej! Jag har suttit och läst trådar på forumet i ca 1 år tillbaka och fått mycket bra tips och info. Mina skulder började med ett desperat försök till att rädda en av mina katter som behövde opereras, självklart i samband med en sjukskrivning. Efter det så har det bara eskalerat. Nu är det även dags för mig att med skuld och skam försöka tillåta mig att släppa allt och satsa på löneutmätning. Jag orkar inte helt enkelt försöka pussla. Jag vet att det redan finns många trådar om ämnet, men jag skulle uppskatta era kloka ord och erfarenheter kring löneutmätning samt utmätning av egendom.
Hur lång tid tog det för er att få en löneutmätning?
kommer KF alltid hem och kollar vad man har för tillgångar? Får man en heads up innan dom kommer? Kan dom utmäta husdjur (katt) ?
Jag har ingen bil, inget av värde och jag bor i en hyresrätt. Målet är väl att ta emot dom med öppna armar och bara andas ut av att man får någon typ av hjälp. Men det är ju såklart ångestfullt. Jag har alltid haft en bra stabil ekonomi, aldrig haft en betalningsanmärkning, aldrig varit hos KF. Men psykisk ohälsa slår hårt och det kan hända vem som helst. Nu är det som det är, jag kommer skriva på alla delgivningar direkt och bara acceptera läget. Har ni tips så är jag otroligt tacksam, oavsett vad det gäller.
Tack!

Nej KFM kommer inte alltid hem och kollar om du har saker att utmäta. Har du ingen bil o bor i hyresrätt skulle jag säga att det inte är så stor chans att det händer. Är ju annat om man bor i hus o har bil. Då kan de absolut komma hem o kolla för då är ju chansen större att det finns saker att utmäta, tex hus o bil... Jag/vi bodde i hus o hade bil då när utmätningen började men ingen kom hem till oss ändå. Jag fick dock mitt konto utmätt två ggr under tiden men det var faktiskt förväntat. De visste om att vi höll på sälja huset o att pengar skulle komma in.
Nej tror inte de är intresserade av att utmäta din katt. Förstår din oro. Har själv hund o haft hund (o även katt under ett antal år) i närmare 30 år så alltså även under tiden m utmätning. De är ju ens familjemedlemmar. Men såklart tas inte hänsyn till kostnader för mat o försäkr till djuret då man får utmätning el i en skuldsanering.
Nu är det många år sen o det gick säkert snabbare då men det tog nog inte mer än 3-4 månader fr att skulderna började trilla in till KFM till vi fick utmätning. Vi sökte sanering o beviljades. Klar sen mer än tre år tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp