Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd kring lån - 250 000 - 500 000kr för en investering utan deklarerad inkomst

Hej!

Behöver råd kring ett lån jag tänkt söka:
Har idag inga skulder utöver en kontokredit på 3 000kr - Har en del som jag betalar av på hos inkasso som jag tänkt lösa.
Skulle behöva ett lån på 250 000kr - 500 000kr för en investering jag planerat länge.

Har nolltaxerad inkomst 2021, 2022 kommer ligga på 250 000kr från att ha jobbat cirka 6 månader, men syns på UC först i augusti.

Min fråga är, finns det någon här som lyckats kontakta ett bank, och som trots dålig UC kunnat skicka in lönespecar och få lånet godkänt?
Har förövrigt 24,5 i UC, dels för nolltaxering, och för 8 förfrågningar som går ut under sommaren, inga förfrågningar nyare än 6 månader.

Vill inte riskera en UC hos Lendo då jag vet att det blir avslag, vad finns det för andra alternativ?

Enda jag ser som en potentiell möjlighet är att gå till din egen bank för ett villkorslöst samtal. Har dock inga större förhoppningar.

Hur mycket tror du man kan låna?
Svårt att komma med ett belopp. Beror på övriga utgifter, UC vid ansökan mm. Du skulle behöva avvakta till allt är uppdaterad. Sedan söka och får du inga erbjudanden kan du sänka beloppet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp