Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd kring kommande samlingslån

Hej alla experter:)
Otroligt bra forum det här!

Hursomhelst, jag tänkte ansöka om samlingslån efter uppdatering hos UC I November.

Min fråga till er; vart anser ni jag ska vända mig för bästa ränta etc?

I november kommer mina siffror se ut som följande:

•Inkomst: 397 000
•Underskott av kapital: 45 000
•Synliga blanco på UC: 144 00
•Synlig kontokredit på UC: 98 000
•"Osynliga" krediter: ca 45 000 (kommer betalas av under Q1 -2016)
•Inga avbetalningar
•Inga anmärkningar
•Inga förfrågningar
•Betyg: 2,1% (i skrivanets stund. Blir troligtvis lite lägre innan Nov då bla en ff ska försvinna i okt)

Jag avser låna som mest 240k för att betala av alla blancolån samt de två kontokrediter/kontokorten.

Vad tror ni, är detta överhuvudtaget rimligt att ansöka om?

Om ja, vilken bank eller låneförmedlare ska jag vända mig till?

Jag har själv funderat på Lendo.

Har inte frågat min bank (Swedbank) då jag är orolig för ett nej.
Tänkte använda Lendo först då jag verkligen behöver baka ihop allt.
Senare, om ett halvår eller så, tänkte jag höra med min bank

Om du är med i facket kan du prova ett medlemslån så får du fin ränta. Skulle det misslyckas kan du testa Axo Finans och (nästan) helt garanterat få lån hos Bank Norwegian den vägen. Sen kan du knata in på din bank och kolla om de vill överta ditt BN-lån några månader senare när det är allt du har.

Jag är inte med i facket så lån där är ej ett alternativ.

Ok, så Axo Finans är det du rekommenderar att börja med?

Sen knatar jag in på min bank ett halvår senare:) Exakt så tänker jag!

Det här är en svår fråga att svara på såklart; men vad kan man räkna med för ränta hos Bank Norwegian..?

Gissningsvis 14-20% så det är ju ett ganska dåligt lån på lång sikt, men det kommer bli lättare att samla någon annan stans när ditt kreditbetyg blivit ännu bättre och du bara har ett synligt lån.

Hej igen,
Börjar närma sig för mig nu.

Jag har då och då läst här på forumet att BN ofta kan erbjuda tom ett högre belopp än det man ansökt om.
Går det till även så om jag söker via Axo finans och får lån beviljat hos BN, eller gäller det bara om man går direkt via BN?

Jag skulle nämligen kunna tänka mig att ta lite mera i lån förutsatt vad för ränta det handlar om såklart. Jag har ju mina "osynliga krediter" om ca 45k också..

Gissningsvis 14-20% så det är ju ett ganska dåligt lån på lång sikt, men det kommer bli lättare att samla någon annan stans när ditt kreditbetyg blivit ännu bättre och du bara har ett synligt lån.

Lyckan!
Fick igår utbetalt 275 k från Sevenday Finance. Ränta 5,95% :)

Stort Grattis!!!
Gick du via Lendo? Va fick du för score efter att den nya UC tagits? 5.95% i ränta är en mkt bra ränta för att komma från ett finansbolag.

Med vänlig hälsning,
Dominik

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp