Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Råd inför att släppa krediter

Har inget av dom hamnat hos gothia än? Släppte du båda samtidgt för 90 dagar sedan?
Inget har gått ännu nej och det är 1 dags skillnad mellan dem.

Angående Vivus så skulle jag rekommendera att maila dem och berätta att du har betalningsproblem. Ge ett förslag på en avbetalningsplan på x antal månader. Jag gav förslag att betala min skuld på 30k under 10 månader. De svarade med att jag skulle betala 2,9k i 10 månader. Man kan alltså få en räntefri amorteringsplan.

Angående Vivus så skulle jag rekommendera att maila dem och berätta att du har betalningsproblem. Ge ett förslag på en avbetalningsplan på x antal månader. Jag gav förslag att betala min skuld på 30k under 10 månader. De svarade med att jag skulle betala 2,9k i 10 månader. Man kan alltså få en räntefri amorteringsplan.
Jag vet inte vad jag ska göra ännu.

Vet inte vilket inkasso binly har så är rädd att släppa det. Luma finans i ryggen så det borde vara gothia.

Vill tro att det går att få en bättre avbetalningsplan hos gothia om alla hamnar där.

Men kanske kan få ner vivus kostnaden, släppa allt annat och fortsätta betala där så länge jag klarar det.

Skulle bara behöva köpa mig lite mer tid...

Hur många samtal per dag kan man räkna med?

Jag vet inte vad jag ska göra ännu.

Vet inte vilket inkasso binly har så är rädd att släppa det. Luma finans i ryggen så det borde vara gothia.

Vill tro att det går att få en bättre avbetalningsplan hos gothia om alla hamnar där.

Men kanske kan få ner vivus kostnaden, släppa allt annat och fortsätta betala där så länge jag klarar det.

Skulle bara behöva köpa mig lite mer tid...

Hur många samtal per dag kan man räkna med?
Du kommer ju knappast få bättre betalplan hos gothia än räntefritt som du kan få hos vivus så det ska du maila dem om som jag sa.

Varje företag kommer att ringa ungefär en gång om dagen. Blockera alla nummer så slutar det ringa efter ett par veckor. Dem fortsätter dock skicka sms någon gång i veckan. Man får också missad samtal i röstbrevlådan med automatiska meddelanden som säger att du är sen med skulden.

Du kommer ju knappast få bättre betalplan hos gothia än räntefritt som du kan få hos vivus så det ska du maila dem om som jag sa.

Varje företag kommer att ringa ungefär en gång om dagen. Blockera alla nummer så slutar det ringa efter ett par veckor. Dem fortsätter dock skicka sms någon gång i veckan. Man får också missad samtal i röstbrevlådan med automatiska meddelanden som säger att du är sen med skulden.

Ja bättre lär det inte bli i kostnad men kanske får ett lägre månadsbelopp så att jag kan hålla mig flytande i några månader till.

Tack för svaren

Hej hur tillmötesgående var de på vivus när du la upp att du ville ha en betalningsplan hos dem samt räntefritt? Försökt själv prata med dem via mejl och komma fram till någon bättre plan men de är helt omöjliga :( och säger bara att det kommer gå till inkasso etc om man inte betalar

Hej hur tillmötesgående var de på vivus när du la upp att du ville ha en betalningsplan hos dem samt räntefritt? Försökt själv prata med dem via mejl och komma fram till någon bättre plan men de är helt omöjliga :( och säger bara att det kommer gå till inkasso etc om man inte betalar
Det var inga problem alls. Jag krävde dock inte räntefritt. Jag frågade om vi kunde lägga upp en avbetalningsplan på 10 månader. De svarade att det går bra, och skickade en amorteringsplan som var räntefri.

Det var inga problem alls. Jag krävde dock inte räntefritt. Jag frågade om vi kunde lägga upp en avbetalningsplan på 10 månader. De svarade att det går bra, och skickade en amorteringsplan som var räntefri.
Hade du då redan betalat sen tidigare eller var det ganska nytt lånet?

Det var väldigt nytt. Hade nog betalat någon gång innan och tagit ut igen innan jag gjorde detta.
De e så jag gjort med slutbetalat sen va ja dum tog ut nyligen och den månads kostnaden var för hög så kan inte betala den och pratade med dem men då sa dem att de hade nog gått om jag betalar in första betalningen annars går det vidare, var de så du gjorde då eller hur länge väntade du innan de gick med på det för dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp