Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd gällande samlingslån - Två alternativ

Då ska vi se...
Nuvarande betyg 12.1%
Imorgon fyller de två yngsta FF 6 månader, och på onsdag så försvinner två FF, kvar blir du 8...
Då blir det att söka samlingslån, börjar bli ordentligt nervös nu när det närmar sig.

Skulle behöva söka på så stort belopp som möjligt.
Är det 450,000 och 20 år som är rekommenderat via Lendo i så fall?
450,000kr på 15år (15 är max på lendo). Får du bort en maxad kredit, minus 2 ff denna månaden så borde ditt betyg sjunka rätt mycket.
Tror du har en rätt bra chans att få ett samlingslån på minst 300,000kr om bankerna erbjuder lägre belopp.
Vilka aktörer har du idag?

450,000kr på 15år (15 är max på lendo). Får du bort en maxad kredit, minus 2 ff denna månaden så borde ditt betyg sjunka rätt mycket.
Tror du har en rätt bra chans att få ett samlingslån på minst 300,000kr om bankerna erbjuder lägre belopp.
Vilka aktörer har du idag?

Fått bort betalkoll vid senaste uppdateringen, dock så sjönk betyget bara med 0,2% då.
De aktörer jag har på UC är;
Bank Norwegian
Thorn
Cashbuddy
Lendify

Krediter på UC;
Bank Norwegian kort
Credway
Credigo
Easycredit

Hoppas verkligen betyget tar en ordentlig sväng för det bättre imorgon när de två yngsta blir 6 mån, och sen på Onsdag när 2 stycken försvinner.
Uppdaterar imorgon om det sjunker... :)

Fått bort betalkoll vid senaste uppdateringen, dock så sjönk betyget bara med 0,2% då.
De aktörer jag har på UC är;
Bank Norwegian
Thorn
Cashbuddy
Lendify

Krediter på UC;
Bank Norwegian kort
Credway
Credigo
Easycredit

Hoppas verkligen betyget tar en ordentlig sväng för det bättre imorgon när de två yngsta blir 6 mån, och sen på Onsdag när 2 stycken försvinner.
Uppdaterar imorgon om det sjunker... :)
Kan inte vara roligt att ha det BN lånet, kan tänka mig vilket äcklig ränta det måste vara.
Håller tummarna :folded:

Kan inte vara roligt att ha det BN lånet, kan tänka mig vilket äcklig ränta det måste vara.
Håller tummarna :folded:

Japp.. start-summan var 180 000:-, efter två år betalning så är det "nere" på 184 000... Hemskt är det haha.

Tack!
Jag hoppas verkligen det kommer gå vägen på Onsdag.

När de två yngsta nu blev 6 månader sjönk betyget till 10,7%
Hade hoppats på mer, men förhoppningsvis kommer jag under 10% på Onsdag när två stycken går ut.

Lite klump i magen när man inser hur ologiskt UC är...
Nu idag försvann ju 2 utav 10 förfrågningar, betyget har inte rört sig överhuvudtaget.
Fortfarande kvar på 10.7%
Helt ologiskt då det förra gången en förfrågan försvann sjönk rätt rejält...

Jaja, oavsett så finns det bara ett alternativ och det är att söka.
Sjukligt nervös just nu, uppdaterar hur det går... Men känns ju mindre hoppfullt efter UCs idioti.

Några erbjudanden blev det allt, dock inte totala summan vilket jag ändå misstänkte på grund utav mitt höga underskott.
1627459663961.png

Dessa erbjudanden har jag fått, och Ica banken känns väl här som det mest logiska beslutet, den effektiva räntan är bättre än vad jag trodde det skulle bli dessutom med nuvarande förutsättningar.

Är det någon här som vet ifall de även godkänner att man betalar SMS/Snabblån under lösenkravet? En del verkar kinkiga med det och en del inga problem...
Hört att de skall vara bökiga att extra-amortera/slutbetala dessutom, men det är ju ett problem för framtiden känner jag.
Skulle det gå vägen och de inte dummar sig och nekar av någon anledning så skulle jag gå ifrån att gå back ~5000:- per månad till att ha cirka 13-14:- över, varav en del blir spara till buffert och en del till amorteringar.

För övrigt oväntat att dessa nappade men inte exempelvis Remember, vilka jag aldrig haft något att göra med förut, och de verkar vara lite mer risk-villiga.

Vilken krånglig process med Ica-Banken herregud...
Det har blivit fel i deras system, så det står att jag måste samla lån för 450,000 men jag har enbart blivit beviljad 350,000.
Dessutom så får jag enbart fylla i 8 stycken aktörer, men är ju betydligt många fler än så jag vill samla.

Så ringde kundtjänst som var väldigt trevliga, de sa att jag ska fylla i de första 7, sen skriva på den 8e att det är flertal lån som gäller samt att jag skulle skriva in resterande summa där.
Sagt och gjort... Då står det att jag fortfarande har 100,000 kvar att samla för att kunna gå vidare...

Så nu sitter jag här i telefonkö igen...
Får se hur det här ska gå att lösa... Lagom sugen på att välja nystartfinans istället, de har man inte hört mycket gott om.
Marginalen är ju ett alternativ med... Inget lösenkrav men summan är ju mycket lägre... Dock skulle jag ju kunna få bort det absolut värsta och få ner månadskostnaden samt räntorna väldigt saftigt ändå.

Hade jag varit du hade jag kört på Marginalen...

ICA & Nystart är värst på marknaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp