Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råd eftersökes

Allt är så stökigt nu och är sjukt stressad och kan därför inte tänka klart. Har sökt jämkning för att få lite mer varje månad from april.

Kan just inte släppa lånen till löneutmätning pga nytt jobb och jobbets art. Men samtidigt ligger jag efter jättemycket där vissa är eller är på väg till KFM därav några frågor.

- om jag får hem skuld att betala från KFM och inte betalar den inom angiven tid, hur snabbt påbörjas löneutmätning? blankett för att fylla i inkomst, går den till mig och lönekontoret samtidigt?

- om jag ligger efter några månader med ett banklån och fått frist att betala ikapp annars sägs den upp nu den sista, är det helt omöjligt att förhandla ner beloppet?

- kan jag göra något mer klokt i nuvarande situation som jag inte kan komma på nu?

Krävs lite mer bakgrundsinfo här.

Har du någon skuld hos KFM nu? Har du några anmärkningar? Har du fått första pappret för betalningsföreläggande?

Ja, har en som ligger för verkställighet (lång historia) och kommer nog få hem papper om skuld att betala snart.

Den som ligger för verkställighet kan du alltså inte bestrida längre? Du har skrivit på / godkänt skulden?

Skulle gissa att det blir löneutmätning om 3 månader ca. En vecka upp eller ner. Det vankas semestertider snart dock så skulle du inte få skulden fastställd innan typ maj så kanske det tar ännu längre tid.
Vad är beloppet på?

Väldigt lågt, 3-4000 men får inte ihop det pga kaos.

Väldigt lågt, 3-4000 men får inte ihop det pga kaos.

...men är då inte sannolikheten större att dom drar återbäringen på Dig då eller en del av den som täcker just den skulden iallafall?!
Har för mig att det hände @Släpptallt ? Han hade en liten ”skitskuld” som snabbt hamnade hos KF. Skulden täcktes av skatteåterbäringen och sedan skedde inget mer förrän flera månader därefter allteftersom fler skulder hamnade hos KF & då drog löneutmätningen igång...

Detta förutsätter dock att Du har återbäring att invänta...

Väldigt lågt, 3-4000 men får inte ihop det ha kaos.
...men är då inte sannolikheten större att dom drar återbäringen på Dig då eller en del av den som täcker just den skulden iallafall?!
Har för mig att det hände @Släpptallt ? Han hade en liten ”skitskuld” som snabbt hamnade hos KF. Skulden täcktes av skatteåterbäringen och sedan skedde inget mer förrän flera månader därefter allteftersom fler skulder hamnade hos KF & då drog löneutmätningen igång...

Detta förutsätter dock att Du har återbäring att invänta...

Har dessvärre ingen återbäring att invänta pga jämkning förra året för att överleva.

Har dessvärre ingen återbäring att invänta pga jämkning förra året för att överleva.

Misstänkte nästan det... :( När fick Du ”skuld att betala” från KF?
Kanske Du kan slutreglera skulden hos KF nu vid löneutbetalning, eller?
De tragiska är väll dock att skulden har ökat duktigt med alla avgifter när det väll studsar in hos dom...

Fick själv en skuld till KF i våras (min första då) gällande p-avgift på 100kr... När den kom dit, så var skulden uppe i nästan 1200kr... absurt !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp