Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råd ang lån

Jag har som många andra ett spelmissbruk och sitter nu med blancolån på 680 000 som ingen känner till….

Det är många små lån med ränta mellan 7-9 procent och alla är med rak amortering och 6-8 års avbetalningstid- utom 125000 på Bank Norwegian med 12,5 procents ränta på 12 år.
Detta blir en månadskostnad för mig på 14 500 kr. Har också en kredit utnyttjad på 45 000 av 85 000 beviljat.

Har 14 förfrågningar på Uc fram till september 22 och därmed score på 4,3.

Finns det något jag kan göra åt min månadskostnad? Ungefär halva summan i lån är på Swedbank som är min bank, och de vill inte göra något åt mina lån överhuvudtaget, där har jag provat. Är det lönt att slösa en förfrågan om samlingslån?
Råd mottages tacksamt !

Mitt tips är att inte slösa ff för då kommer inte få erbjudande med så många ff. Skulle du få det så skulle du med en väldigt dåligt ränta.
Jag vet att det är tufft men mitt tips är att vänta tills ff har försvunnit. Finns många banker som nekar direkt med många ff.

Ett tips är att börja jämka om du inte gör det. Då kanske du få in några tusenlappar extra och kan betala extra på skulder.
Sen ska du så klart söka hjälp för dina problem. Det är bra om du berättar för någon också.
Du har fortfarande möjligheten att lösa problemet och därför är det viktigt att du får hjälp innan det lir försent och skulder hamnar hos KFM. Pratar av erfarenheter.

Hej och välkommen.

Idag så kommer du knapppast få nåt lån med bättre ränta än de 7-9% du redan har på befintliga lån. Möjligtvis att du skulle kunna få något bättre än ditt Norwegian.
Kanske är det bättre och större chans att du kan förlänga återbetalningstiden på några av dina befintliga lån.
Du kan också jämka och ta de pengarna att snabbare betala bort Norwegian lånet. Det är dock inte nån stor summa du lägger på det varje månad så det kanske är de andra du ska fokusera på.

Jag har som många andra ett spelmissbruk och sitter nu med blancolån på 680 000 som ingen känner till….

Det är många små lån med ränta mellan 7-9 procent och alla är med rak amortering och 6-8 års avbetalningstid- utom 125000 på Bank Norwegian med 12,5 procents ränta på 12 år.
Detta blir en månadskostnad för mig på 14 500 kr. Har också en kredit utnyttjad på 45 000 av 85 000 beviljat.

Har 14 förfrågningar på Uc fram till september 22 och därmed score på 4,3.

Finns det något jag kan göra åt min månadskostnad? Ungefär halva summan i lån är på Swedbank som är min bank, och de vill inte göra något åt mina lån överhuvudtaget, där har jag provat. Är det lönt att slösa en förfrågan om samlingslån?
Råd mottages tacksamt !
Mitt tips är att inte slösa ff för då kommer inte få erbjudande med så många ff. Skulle du få det så skulle du med en väldigt dåligt ränta.
Jag vet att det är tufft men mitt tips är att vänta tills ff har försvunnit. Finns många banker som nekar direkt med många ff.

Ett tips är att börja jämka om du inte gör det. Då kanske du få in några tusenlappar extra och kan betala extra på skulder.
Sen ska du så klart söka hjälp för dina problem. Det är bra om du berättar för någon också.
Du har fortfarande möjligheten att lösa problemet och därför är det viktigt att du får hjälp innan det lir försent och skulder hamnar hos KFM. Pratar av erfarenheter.
Tack för svaret !

Swedbank vill inte ändra någon återbetalningstid alls, det har jag provat. Jag har 6 lån hos Swedbank, två lån hos Ica, ett hos Coop och ett hos Norwegian. Är det värt att ta ett lån med sämre ränta och då längre tid för att få ner antalet lån och bli av med krediten ? Så att jag kommer att få bättre Uc framöver ? Vad tror ni ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp