Vilket inte är detsamma som ett utslag.Det blev en betalningsanmärkning
Det blev betalningsanmärkning så skitsammaVilket inte är detsamma som ett utslag.
Nej det är något helt annorlunda.Det blev betalningsanmärkning så skitsamma
Nä.Det blev ett utslag.
Konsekvensen är skitsamma. Utslag ger anmärkning. CSN eller F.kassan inte utslag men betalningsanmärkning, tre år så ja, skit sammaNej det är något helt annorlunda.
Konsekvensen är skitsamma. Utslag ger anmärkning. CSN eller F.kassan inte utslag men betalningsanmärkning, tre år så ja, skit samma
Här kommer en uppdatering då. Fick svar från KFM idag att man överväger att avslå min begäran om rättelse, primärt verkar det vara baserat på att Transportstyrelsen inte har några noteringar om att fakturorna har gått i retur. Jag har enligt utskick två veckor på mig att komplettera min ansökan men enligt den jag pratade med på KFM idag i telefon så kommer mitt ärende antagligen inte plockas upp igen förrän i augusti eftersom vi går in i semestertider nu. Är ganska förtvivlad vad gäller hur jag ska styrka att jag inte har fått min post när jag redan lämnat in undertecknade intyg från 2 grannar som också har haft problem med postgången under perioden det gäller. Att bevisa att min post hamnat i någon grannes soppåse är knappast en lätt affär. Ska försöka samla in fler underskrifter och har även hört av mig till Postnord för att se om det finns något som skulle kunna styrka att det har varit problem men jag blir nog fan sittande hos KFM i 2 år till låter det som, riktigt deppigt.
Nej, jag tror väl inte det heller tyvärr och vad jag förstått det som sitter du på lite mer facit än mig i frågan. Jag förstår inte riktigt varför strulet med posten inte skulle vara tillräckligt men säger de så vad kan jag göra egentligen. Pratade med ytterligare en granne idag som vid ett antal tillfällen fått andras post både i samma trappuppgång och tillhörande en boende längre ner på gatan i ett annat lägenhetshus under perioden som det handlar om. Har också lyckats hitta i min samtalshistorik i Truecaller att jag ringde Transportstyrelsen i samma veva som jag betalade fakturan (något som jag redogört om i min ansökan). Tyvärr kan jag inte få ut någon samtalslogg från operatören då det är ett gammalt jobbabbonemang som jag har ringt från så jag får ringa KFM imorgon och höra om skärmdumpen ur Truecaller ens är värd att skicka.Låter som det inte blir någon rättelse då. Det kommer kanske inte hjälpa så mycket att förklara att det varit strul med postgången i allmänhet heller..