Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntor

Jag har alltid fått rest skatt under min löneutmätning som pågått flera år 12500 per månad utmätt , jag undrar om KFM rapporterar in räntan eller inkassobolagen? Jag har ingen koll alls va som gäller med utmätning har så himla många olika skulder funderar på om dem faktist rapporterar in räntan , kan dem hoppa över det när det är löneutmätning? Hur kollar man upp vad som betalats in?

Jag har alltid fått rest skatt under min löneutmätning som pågått flera år 12500 per månad utmätt , jag undrar om KFM rapporterar in räntan eller inkassobolagen? Jag har ingen koll alls va som gäller med utmätning har så himla många olika skulder funderar på om dem faktist rapporterar in räntan , kan dem hoppa över det när det är löneutmätning? Hur kollar man upp vad som betalats in?
Man betalar ju ingen ränta till kfm, så det finns inget för kfm att rapportera.

Dröjsmålsränta är avdragsgill men inte obligatorisk att rapportera.

Kfm kan ta fram lista med inbetalningar och fördelningar på respektive mål.

Kfm kan ta fram lista med inbetalningar och fördelningar på respektive mål.
Tusen tack för hjälpen , ska ringa dem imorgon förhoppningsvis kan dem även ta fram årets ränteinbetalningar. Har bolagen ingen skyldighet att informera detta till oss med utmätning? Det är ju omöjligt att hålla koll på själv

Tusen tack för hjälpen , ska ringa dem imorgon förhoppningsvis kan dem även ta fram årets ränteinbetalningar. Har bolagen ingen skyldighet att informera detta till oss med utmätning? Det är ju omöjligt att hålla koll på själv
Jag känner inte till någon sådan skyldighet och kan inte förstå varför det skulle finnas heller.

Har ju inte med löneutmätning att göra utan handlar om att man är i dröjsmål. Samma princip gäller om du är någon vecka sen med telefonräkning eller hyran, då får du som regel betala några kronor i dröjsmålsränta på nästa faktura.
Den är avdragsgill men kommer inte rapporteras

Jag känner inte till någon sådan skyldighet och kan inte förstå varför det skulle finnas heller.

Har ju inte med löneutmätning att göra utan handlar om att man är i dröjsmål. Samma princip gäller om du är någon vecka sen med telefonräkning eller hyran, då får du som regel betala några kronor i dröjsmålsränta på nästa faktura.
Den är avdragsgill men kommer inte rapporteras
Tack då har jag lärt mig något nytt idag jag hade ingen aning om detta

Tack då har jag lärt mig något nytt idag jag hade ingen aning om detta
Har du haft löneutmätning länge kan du kolla tidigare år med, är det inte eld i deklarationen kan du ompröva upp till 5 eller 6 år bak i tiden

Har du jämkat?

Har du haft löneutmätning länge kan du kolla tidigare år med, är det inte eld i deklarationen kan du ompröva upp till 5 eller 6 år bak i tiden
Super tack, så mycket man inte vet men kanske förväntas veta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp