Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntor o löneutmätning

Okej så dom räntor du betalar till lånebolagen när dom gått till KFM är ej avdragsgilla?
Då kommer jag få restskatt ska avsluta jämkningen. Om det redan blivit beslutat så får jag ändra isåfall

Räntorna är avdragsgilla, däremot så dras alla avgifter innan räntorna, så har du en massa olika lån med påminnelsekostnader, inkassokostnader osv, så är det det som betalas först av utmätningspengarna. Därför kan det ju ta ett tag innan du börjar betala räntorna med löneutmätningen.

Jag hade nog avslutat jämkningen för att vara på säkra sidan. Söker du skuldsanering och får det beviljat, så får du ev behålla skattepengarna om du betalat för mycket (jag fick det). Var synd att jag jämkade förra året annars skulle jag fått tillbaka över 50 000, nu blev det "bara" 3000...

Senast ändrad:
Okej tack för svar.

Jag har jämkning och löneutmätning och det fungerar bra och räntorna är avdragsgilla. Jag resonerar som så att kf hellre får ta dom pengarna på en gång istället för en gång per år då jag försöker bli skuldfri fort/betalar in mycket extra
Jag gjorde likadant när jag hade löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp