Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntor från lån

Hej,

Om jag löser ett lån under mars 2022 på 120000 som består av 100000 skuld + 20000 ränta.

Ska inte lånebolaget skicka in att jag har haft 20000 kr i ränta som jag kan göra 30% avdrag på? Jag har inte fått så mkt ränta redovisat på deklarationen av samma bolag.
Vänder jag mig direkt till lånebolaget om detta? Vad kan jag kräva för underlag från dom som hänvisar till den räntan de har redovisat till skattemyndigheten (deklarationen)? Tjänar lånebolagen något på att redovisa mindre ränta till skattemyndigheten?

Hej,

Om jag löser ett lån under mars 2022 på 120000 som består av 100000 skuld + 20000 ränta.

Ska inte lånebolaget skicka in att jag har haft 20000 kr i ränta som jag kan göra 30% avdrag på? Jag har inte fått så mkt ränta redovisat på deklarationen av samma bolag.
Vänder jag mig direkt till lånebolaget om detta? Vad kan jag kräva för underlag från dom som hänvisar till den räntan de har redovisat till skattemyndigheten (deklarationen)? Tjänar lånebolagen något på att redovisa mindre ränta till skattemyndigheten?
Har du fått årsredovisning? Eller kan du få tag på betalningsavierna? Hur vet du att det var exakt 20k i ränta du betalat?

DU kanske blandar ihopp? Du kanske menar att årsränta är 20 000 kr men eftersom du löste lånen direkt då har du inte betalat lika mycket ränta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp