Tänk på att under skusan är det inte säkert man får tillbaka nåt för räntor utan det dras mot kapitalet.Första året jag deklarerar med skusan och undrar hur det fungerar angående ränteutgifter.
Kommer dessa finnas förtryckta som vanligt eller måste man manuellt ta reda på detta.
Jo det är jag medveten om, men intressant veta vad summan är bara.Tänk på att under skusan är det inte säkert man får tillbaka nåt för räntor utan det dras mot kapitalet.

Är det lag på att dom måste rapportera till Skatteverket? För det är de ju inte alla som görÄr ingen lag om att kreditbolag behöver meddela dig rönteutgifter. Många rapporterar bara direkt till Skatteverket. Sen är det ett lotteri vilka som drar mot kapital och vilka som inte gör det.
beralade in ca 200 000 förra året och 15 000 av det rapporterades in som ränta. I år är det en borgenär som rapporterat in nästan 15 000 så jag hoppas på att få tillbaka betydligt mer iår![]()
De behöver inte rapportera dröjsmålsränta, fastän den är avdragsgill.Är det lag på att dom måste rapportera till Skatteverket? För det är de ju inte alla som gör
Ok.De behöver inte rapportera dröjsmålsränta, fastän den är avdragsgill.
Är det lag på att dom måste rapportera till Skatteverket? För det är de ju inte alla som gör
Ja precis.Ingen lag på det när det gäller dröjsmålsränta.
Det är också många borgenärer som räknar av skuldsaneringsinbetalningarna mot kapital och då blir det ju inga räntor att vare sig rapportera eller göra avdrag för