Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteuppgifter via post?

Easycards kreditkort anger ens årliga ränteuppgifter på fakturan som ska betalas den här månaden.

Tycker det har drällt in sista veckan. Fick 2 st igår per post. Idag fick jag i mailen.

Cash2you har skickat mail om att man nu kan få sina ränteuppgifter för 2015 inför deklarationen genom att logga in på deras sida.

Entercard har skickat ut ränteuppgifter via post som jag fick i torsdags tror jag det var.

Fick meddelande om ränteutgifter från Supreme Card, alltså Resurs Bank, igår med posten.

Senast ändrad:
Har någon som har BankNorwegian fått sitt besked från dem har mejlat dem men får inget svar. De har för 2013 och 2014 på "Min sida" men inte för 2015

Har någon som har BankNorwegian fått sitt besked från dem har mejlat dem men får inget svar. De har för 2013 och 2014 på "Min sida" men inte för 2015

Det kommer nog. En hel del brukar ta långt in i februari på sig. Förra året var det ett par-tre stycken som lämnade in dagen innan och första dagen när man kunde börja se sin inkomstdeklaration i början av mars. Så kan ta hela februari också enligt min erfarenhet.

Är det någon som har koll på om Creditstar skickar kontrolluppgifter till Skatteverket? När jag mejlade med dem för att fråga så fick jag till svar "Vi sänder uppgifter till Finansinspektionen och detta görs kvartal- och årsvis". De verkade inte ens veta vad kontrolluppgifter är, för senare i mejlen så sa dem att det är jag själv som ska skicka in detta till Skatteverket och Finansinspektionen.

Ferratum - Skickar de kontrolluppgifter till Skatteverket? Har väntat i över en vecka på att få svar från dem.

Är det någon som fått räntebesked av Everydayplus och risicum?
Överhuvudtaget har jag fått väldigt lite uppgifter, jämfört med tidigare år, via posten (några har jag fått på mejl). Vet inte om det är postens fel eller om företagen struntar i att skicka ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp