Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteuppgifter via post?

Har inte heller fått uppgifter från många...
Har inte ens koll på alla 40-50 fordringsägare. Skäms så fruktansvärt men om det går vägen så är jag fri innan sommaren från de värsta. Går det inte vägen, då kan jag lika gärna dö, har kämpat som en dåre.

Jag har fortfarande fått väldigt lite. Bara från dom mer större bolagen och mer "seriösa" som för kreditkort och sådant.

Jag borde få från exempelvis Onea och Cash2you, men det verkar vara för mycket begärt.

Jag har inte heller fått från så många.. Är dock redan uppe i 80000:-, kommer säkert landa på 200.000:- i underskott :-o . En fråga, jag har ju avbet en stor mängd av mina sms lån via inkasso under förra året, är det då inkassobolagen som ska skicka uppgifterna eller är det lånbolaget?

Jag har inte heller fått från så många.. Är dock redan uppe i 80000:-, kommer säkert landa på 200.000:- i underskott :-o . En fråga, jag har ju avbet en stor mängd av mina sms lån via inkasso under förra året, är det då inkassobolagen som ska skicka uppgifterna eller är det lånbolaget?

Det brukar normalt sett vara fordringsägaren som ska fixa det, så det beror på om lånen har sålts till inkassobolaget eller om dom bara har uppdraget att driva in pengarna..

200000 i underskott låter imponerande mycket, du måste ju ha en rätt hög inkomst för att ha lyckats betala så pass?

Okej, tack, då blire lite jobb med att få ordning på vilka som ska skicka men det ska lösa sig :).
Okej lön har jag väl, 430000:-. Har kämpat som en galning förra året och jag har på ett år lyckats slutbetala 29 smslån, de flesta genom att tillslut släppa till inkasso. Sen har jag massa blanco också.. Fattar själv inte hur jag lyckats/ orkat men jag har levt på typ ingenting, haft ångest och sömnproblem..Har hankat mig fram på nåt konstigt vis. Sålt av allt jag kunnat, även smycken och arvgods vilket jag har haft ångest över. Men jag gav/ har gett mig fan på att greja detta så det har det ändå varit värt.. Nu ska jag försöka ta tag i alla små blancolån med..
Ja jag skäms över summan det kommer bli, samtidigt visar det att jag kommit en bra bit på väg om man ska se det positivt :)

Får du inte in alla kontrolluppgifter så är det ju du som ska hålla koll och själv ange det du betalat när du deklararerar.. om du tex betalar en teliafaktura för sent så kanske du åker på 3 spänn i dröjsmålsränta eller så, även den är avdragsgill, men Telia skicka aldrig någon kontrolluppgift. Bara man kan styrka sina avdrag i fall skatteverket vill, så är det inga problem.

Bra jobbat i alla fall:)

Förra året fick jag kolla alla lån hos KFM( kolla erlagd ränta)
Sen mejla typ flera inkasso som inte lämnat räntebesked
Skyller på varandra långivare/inkasso
Någon hade "glömt lämna till skattekontoret

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp