Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntesubvention på blancolån

Jag tycker det inte är så schyst att ändra förutsättningarna för ingånga avtal.
"Jag tycker det inte är så schyst att ändra förutsättningarna för ingånga avtal."

Jag menar inte att söka konflikt med dig. Uppskattar din kompetens och den tid och energi du lägger på att hjälpa människor här på forumet.

Handlar väl om att man innan man skrev på låneavtalet har räknat med att få ett visst ränteavdrag och nu kommer det utebli. Vilket kan leda till ekonomiska svårigheter.
Själv räknade jag med att räntan jag skrev avtal på, var den som gällde. Hade inte en aning om att de kunde höja ganska godtycklig vartefter(stod säkert i den finstilta man inte förstod innebörden av). I alla fall om man ser till Resursbank som höjer upp frisk, många gånger per år för "orolig omvärld"...Hade jag haft den kunskapen, att det inte är ett avtal på lika villkor, hade jag aldrig lånat pengar.

Kommer detta att ske? När blir det fastställt

Kommer möjligheten för betalningsfri månad försvinna också igenom detta. Tyckte jag läste någonstans om det.

Kommer möjligheten för betalningsfri månad försvinna också igenom detta. Tyckte jag läste någonstans om det.
https://www.regeringen.se/pressmedd...rkt-konsumentskydd-och-sundare-kreditgivning/

”regleringen som begränsar möjligheten att förlänga löptiden för en kredit utvidgas till att gälla för alla krediter enligt lagen utom bostadskrediter.”

Det är förmodligen denna text du syftar till. Tar man en betalfri månad hos en bank så har nästan alla upplägget att löptiden på lånet förlängs. Det kan bli olagligt att förlänga lånet från nästa år om det spikas i budgeten.

Sen om betalfri månader försvinner helt eller om det görs om till samma återbetalningstid med högre månadskostnad isåfall lämnar jag osagt.

https://www.regeringen.se/pressmedd...rkt-konsumentskydd-och-sundare-kreditgivning/

”regleringen som begränsar möjligheten att förlänga löptiden för en kredit utvidgas till att gälla för alla krediter enligt lagen utom bostadskrediter.”

Det är förmodligen denna text du syftar till. Tar man en betalfri månad hos en bank så har nästan alla upplägget att löptiden på lånet förlängs. Det kan bli olagligt att förlänga lånet från nästa år om det spikas i budgeten.

Sen om betalfri månader försvinner helt eller om det görs om till samma återbetalningstid med högre månadskostnad isåfall lämnar jag osagt.
Dem gånger jag nyttjat betalfri månad har månads beloppet ökat bara.

Dem gånger jag nyttjat betalfri månad har månads beloppet ökat bara.
Det finns lite olika modeller. Har vart med om flera som förlängt lånet, men även de som har som du säger att man får en högre månadskostnad utan förlängt lånet. Även vart med om lån där man får betala dubbelt månaden efter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp