Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Räntehöjningar...hur har det påverkat er?

Jag gav upp helt enkelt blev inte hållbart i längden tyvärr så nu är allt släppt,
och jag ångrar inget förutom att jag tog lån från första början. Och ni som tror att att de kommer sänka räntan aromatisk sen när de börjar gå ner igen så kan jag bara säga Nej det kommer de inte göra.
Om ni inte ringer och säger att ni fått bättre någon annanstans

Alla lån har snart höjts i genomsnitt ca 4% på 1.8 miljoner för mig. Det blir 72000 kr per år eller 6000 kr per månad.
Remember som är mitt största lån på 500.000 har höjt 4,7% på totalt 7 räntehöjningar i Augusti.

Så att man drabbats hårt är det inget snack om.
Matkostnaderna har gått upp en del med inflationen, har dock inga siffror på hur mycket mer jag spenderar på mat jämfört med för 2 år sen Men trots att jag är rätt snål så är det säkerligen minst 1000-1500kr+.

Skulle säga att jag har ofrivilligt minst 6500-7000kr mer i kostnader varje månad på omständigheter som jag inte kan påverka.

Vad ligger deras kreditkort på?
17,19% nu men för mig gör det inget då det är räntefritt upp till 45-50 dagar nånting, alla köp efter den 7:e eller så kommer på nästa månads faktura. Betalar man då så är det räntefritt.
Brukar ha det nollat vid varje månadsslut om jag ens har använt det något.

Ja visst har jag blivit drabbad men lyckats fått bort alla smålån, så nu har jag bara några "större" från välkända/större banker.
Alldeles för mycket lånkostnader ändå, men man får stå på sig & betala av det man kan.

Han äntligen kunnat börja spara nu, och tjänar lyckligtvis ganska bra.

Så även fast det är lite knapert, så klarar jag mig bra nu.

Kommer samla om & baka ihop inom ett år igen för att kunna få ner kostnaderna & öka amortering.

Har alltid klarat av mina lånekostnader genom livet, men sedan i höstas har det varit ett helvete. Så nu i juni efter en vår av panik med försäljning av allt av värde och försök att förhandla slogs min ekonomi omkull och jag fick släppa och söka sanering. Stora lån och krediter som samtliga fick räntehöjningar i stort sett varje månad gick inte att betala. En stor sorg när jag som ensamstående mamma kämpat i så många år och klarat mig. Men - skulle jag få en ny chans ur detta så blir det åtminstone en skuldfri människa till i Sverige. Aldrig mer ett lån.

Har alltid klarat av mina lånekostnader genom livet, men sedan i höstas har det varit ett helvete. Så nu i juni efter en vår av panik med försäljning av allt av värde och försök att förhandla slogs min ekonomi omkull och jag fick släppa och söka sanering. Stora lån och krediter som samtliga fick räntehöjningar i stort sett varje månad gick inte att betala. En stor sorg när jag som ensamstående mamma kämpat i så många år och klarat mig. Men - skulle jag få en ny chans ur detta så blir det åtminstone en skuldfri människa till i Sverige. Aldrig mer ett lån.
Tufft lider med dig :'( Hur mycket lån har du? Och hur länge sen var det du sökte sanering? Tycker att varje gång man gåt in och kollar lånet är det en ny ränta:rolleyes:

Jag har 1,5 milj i blanco och kredit. Kommer ju dock springa iväg så fort det landar hos KF... Sökte 31/5. Ja, att inte kunna göra rätt för sig är så förnedrande, men jag får skylla mig själv. Självklart ska man inte leva så på marginalen.

Jag har 1,5 milj i blanco och kredit. Kommer ju dock springa iväg så fort det landar hos KF... Sökte 31/5. Ja, att inte kunna göra rätt för sig är så förnedrande, men jag får skylla mig själv. Självklart ska man inte leva så på marginalen.
Ja det gör ju tyvärr det och i detta läge vi är i nu med inflationen, hoppas du får ett positivt besked och en möjlighet att börja om ekonomiskt :folded: Håll oss gärna uppdaterade:)

Bra kämpat ändå, hela vägen hit! Inte lätt när man lever på marginaler, minsta lilla kan slå undan fötterna ifrån en. Hoppas det känns bra trots att du släppt allt och håller tummar för sanering <3

Ja det gör ju tyvärr det och i detta läge vi är i nu med inflationen, hoppas du får ett positivt besked och en möjlighet att börja om ekonomiskt :folded: Håll oss gärna uppdaterade:)
Tack ❤️ jag uppdaterar gärna och vill följa din resa också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp