Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntehöjningar...hur har det påverkat er?

Allt märks här. Finns inget utrymme till extra amortering. Går ”precis” runt.

Har varit ganska lyckligt lottad hittills då prishöjningar har sammanfallit med ökad lön både för mig och sambon. Dessutom har vi bolånet bundet till fin ränta till sommaren 2024.

Efter att tidigare ha levt i spelmissbruk är jag ganska härdad gällande "ekonomisk oro" - nu börjar den ändå göra sig påmind igen och det är störande. Viktigt att kommunicera med sina nära, att ha grejer malandes är farligt - inte bara för en spelmissbrukare.

Mitt lån på Ica banken har ökat från 5,60% till 8,60% och jag betalade 2800:- i början, nu är det uppe i 3600:- ca. Det suger.
Har fler lån och krediter med redan hög ränta, ingen av de andra har ändrats så vitt jag vet.
Kolla gärna. Inte alla som skickar mail. Vissa har interna meddelande funktioner.

Mitt lån hos Nordea startade med 1050000kr a 3,95% nu 952500kr a 6,95%. Gick från 12000kr/m till 14000kr/m. Surt. Hade hellre sparat dessa 2000kr. Bolånet är bundet till 2027 a 2,74%.

Det som blir dyrt är väl om höjningarna fortsätter.

En liten kasse med frukost varor o sedan tankar bilen... vips 2000:- fattigare.
Man blir nästan sugen på att börja ta ut tjänstepensionen.

Kanske en jättedum fråga.. men när/om inflationen stannar av eller sjunker, kommer bankerna då sänka räntorna också? Hoppas ju om nåt år att räntorna går ner och man får mail om sänkt ränta! Eller är det önsketänkande?

Kanske en jättedum fråga.. men när/om inflationen stannar av eller sjunker, kommer bankerna då sänka räntorna också? Hoppas ju om nåt år att räntorna går ner och man får mail om sänkt ränta! Eller är det önsketänkande?

När inflationen närmar sig Riksbankens mål på 2 %, så kommer Riksbanken kunna sänka räntan. I dagsläget känns det långt bort, så tidigast under 2024, men mer troligt 2025… kommer bankerna kunna sänka sina räntor. Men osäkerheten är stor.

När inflationen närmar sig Riksbankens mål på 2 %, så kommer Riksbanken kunna sänka räntan. I dagsläget känns det långt bort, så tidigast under 2024, men mer troligt 2025… kommer bankerna kunna sänka sina räntor. Men osäkerheten är stor.
Mm det är en konstig tid vi lever i.. Nån gång vänder det nog, och tiden går, som bekant, väldigt fort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp